26. اسفند 1392 - 14:54
دهیار روستای آبده گاه:
خدمتگزاری به روستائیان موجب کاهش مهاجرتشان به شهر شده است
دهیار برتر استان گفت: دولت خدمتگزار، گام های مؤثر و مهمی برای رفع محرومیت از روستاها برداشته است که این تلاش ها باعث ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و به تبع آن موجب کاهش مهاجرت به شهر شده است.

به گزارش خامی، روستای آبده گاه دارای 120 خانوار و جمعیتی بیش از 500 نفر می باشد؛ این روستا مرکز دهستان کوه مره خامی از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت است.

دهیاری برگزیده استان مربوط به روستای آبده گاه شهر باشت است كه شاخص های مدیریت روستایی مناسب در حوزه پسماند، عمران روستایی، جلب مشاركت مردمی، تعامل با حوزه های اجتماعی و بهسازی محیط روستا را داشته است.

آقای مختار اسدیان دهیار دوره های سوم و چهارم شوراهای اسلامی توانست در بین 449 دهیاری استان به عنوان برترین دهیار شناخته شود.

دهیار برتر استان در گفتگو با پایگاه خبری خامی گفت: مدیریت روستایی به عنوان یكی از اركان مدیریت توسعه جایگاه مهمی دارد و علمی كردن و توجه به زوایای كاری آن حیاتی است.

وی بیان داشت: دولت خدمتگزار، گام های مؤثر و مهمی برای رفع محرومیت از روستاها برداشته است که این تلاش ها باعث ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و به تبع آن موجب کاهش مهاجرت به شهر شده است.

اسدیان ادامه داد: این انتخاب با توجه به شاخص‌های متعدد از جمله وضعیت نامگذاری و نصب تابلو در معابر و میادین روستا، پیگیری اجرای طرح هادی روستا، احداث و تلاش برای وصول درآمدهای محلی، نصب تیر های روشنایی برق، پیگیری و ترمیم شبکه آبرسانی روستا، جدول گذاری، بازگشایی معابر، نصب سطل زباله، ایجاد دیوار حائل و سیل بند، تلاش در جهت ساماندهی گلزار شهدا، طراحی و نصب تابلوهای شهدای روستا انجام شده است.

دهیار روستای آبده گاه افزود: محورهاي پنج گانه انتخاب دهياران برتر عبارتست از توسعه سيستم مديريت پسماندهاي جامد در سطح روستا، اجراي پروژه‌هاي عمراني و كنترل و هدايت ساخت و ساز ،توسعه فضاي سبز و ايجاد بوستان‌هاي چند منظوره روستايي ، ارزيابي عملكرد دهياري‌ها و آزمون مكاتبه‌اي دهياري‌ها.

وی، شاخص‌هاي انتخاب دهيار برتر در زمينه پرو‌ژه‌هاي عمراني و كنترل و هدايت ساخت و ساز را مشتمل بر حجم عمليات اجراي طرح هاي اصلاح و توسعه معابر ،كارايي و بازدهي پروژه ها و فضاهاي عمومي در روستا ،صرفه جويي در هزينه كرد اعتبارات عمراني و ميزان بهره وري از منابع و جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز و رسيدگي به تخلفات ساختماني عنوان نمود.

اسدیان افزود: با وجود خدمات بسیار انجام شده ؛ روستای آبده گاه از حیث زیرساخت ها هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد که امیدواریم به برکت اهتمام مسؤلان ، کاستی ها بزودی برطرف شود.

به گزارش خامی، مختار اسدیان دهیار روستای آبده گاه از توابع شهرستان باشت در همایش سراسری دهیاران برتر استان به عنوان دهیار نمونه استانی معرفی و تجلیل شد.

شايان ذكر است  قانون تاسيس دهياري‌هاي خودكفا در روستاهاي كشور در روز 14 تيرماه سال 1377 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است كه به موجب آن نهاد دهياري به عنوان بازوي اجرايي شوراهاي اسلامي روستا و متولي تحقق توسعه پايدار روستايي پا به عرصه مديريت روستايي گذاشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران