تازه های سایت

25. بهمن 1392 - 20:34
569 خانوار روستایی بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افتتاح 6 طرح آبرسانی در بویراحمد 569 خانوار روستایی بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

به گزارش خامی ،به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، فیض‌الله پاسره ظهر امروز در جمع خبرنگاران به افتتاح 6 طرح آبرسانی در بویراحمد اشاره کرد و گفت: با افتتاح طرح‌های افتتاحی انتظار می‌رود بتوان شبکه‌های آبرسانی را افزایش داد و از مشکلات در این حوزه کاست.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد  با تاکید بر اینکه 17 روستا در قالب 569 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند، گفت: امروز 6 طرح آبرسانی در روستاهای بردخیاری، دلی تنگو شهنیز، پرشکفت، پوله و زیرنای زیلایی بوده که از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

پاسره در ادامه میزان اعتبار حجم عملیات این طرح‌ها را شامل 40 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط  عنوان کرد و گفت: سه باب مخزن ذخیره به حجم 500 متر مکعب و یک باب ایستگاه پمپاژ از دیگر عملیات اجرائی طرح‌های افتتاحی شهرستان بویراحمد است.

این مسئول میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای 6 طرح آبرسانی روستایی در بویراحمد را افزون بر 10 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از معضلات اساسی شرکت آب و فاضلاب فرسودگی و شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع بوده که سعی بر برطرف کردن آن داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرسودگی خطوط لوله باعث بروز مشکلات بهداشتی برای جامعه هدف در سطح روستاها می‌شود، گفت: 80 درصد مرگ ‌و میرها در مناطق کمتر توسعه یافته ناشی از آب آشامیدنی ناسالم است.

پاسره عمده مشکل هر روستایی را بحث آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: آب بسیاری از روستاها از آغل گوسفندان عبور می‌کند که این امر بهداشت آب را دچار مشکل کرده و باعث به وجود آمدن بیماری‌هایی در سطح مناطق روستایی می‌شود.

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران