7. فروردين 1393 - 10:02
آسیب های فرهنگی را با سبد کالا نمی توان جبران کرد/برخی مسئولان با رویکرد غرب گرایانه در دولت رخنه کرده اند
عضو خبرگان رهبری با بیان این که شعارهای مقام معظم رهبری در آغاز هر سال از ضرورت های زندگی است، تصریح کرد: خسارت فرهنگی به این سادگی جبران نمی شود به طوری که آسیب های فرهنگی را با سبد کالا نمی توان جبران کرد.

به گزارش خامی ،

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، توجه به تولید داخلی را راهگشای مشکلات اقتصادی دانست و اظهار داشت: در دایره اقتصاد اگر تلاشی نشود و به تولید داخلی اهمیت داده نشود، روز به روز وابستگی اقتصاد و سیاسی بیشتر می شود که همین امر در نهایت منجر به فاصله گرفتن از استقلال و خود کفایی می شود.

وی با بیان این که اقتصاد را باید از داخل شروع کنیم ،ادامه داد: باید روی تولید داخلی سرمایه گذاری کرده  و این سرمایه گذاری گاهی با دولت و گاهی با مردم می باشد .

اسلامی افزود: متاسفانه سال گذشته هم حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باهم بود ولی فقط حماسه سیاسی ایجاد شد و همچنان اقتصاد ما ضعیف و وابسته به خارج باقی ماند.

وی خاطر نشان کرد: این مسیر عزم ملی و اراده جدی مردم و مسئولان را می طلبد که روی اقتصاد به صورت جهادی کار شود تا اقتصاد و تولید داخلی پیشرفت کندتا بتوانیم از نظر اقتصادی یک حماسه ای مانند حماسه سیاسی ایجاد کنیم.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب دردیدار خود  با اعضای مجلس خبرگان، ابراز داشت:ایشان در سخنان خود فرمودند که نگران فرهنگ کشور هستند و تاکید کردند که خسارت فرهنگی به این سادگی جبران نمی شود و مانند اقتصاد نیست که اگر کم بیاید باید یک سبد کالا آن را جبران کرد فرهنگ خسارت ببیند خیلی آثار سوء جبران ناپذیری دارد .

وی با انتقاد از برخی از مسئولان ادامه داد: بعضی از این مسئولین سعی می کنند که در این کشور قرآنی، اسلامی  یک فرهنگ غربی حاکم شود به طوری که تئاتر،  نوشتار، سینما و.. ما را می خواهند به سبک فرهنگ غربی در بیاورند و جای تاسف است که این مسئولان در بدنه نظام و دولت  رخنه کرده اند .

اسلامی با بیان این که باید به فرهنگی خودی تکیه کنیم، تاکید کرد:یک عزم جدی و اراده ای فولادی می خواهد که از این فرهنگ غربی و غربزدگی ملت ایران را فاصله بدهند و به فرهنگ اسلامی،ایرانی و بومی خود برگردیم و اجازه ندهیم برای سبک زندگی تعیین کنند.

وی ادامه داد: باید در سایه رهنمود های رهبری وابستگی به غرب قطع می شود و استقلال خود در سایه اسلام و اقتصاد و فرهنگ اسلامی را بدست می آوریم.

عضو خبرگان رهبری در خاتمه بیان داشت: امیدواریم مسئولان ما با یک اراده  ای ملی و تصمیم جدی و مدیریت جهادی به اقتصاد فعال و حماسه اقتصادی برسند و فرهنگ الهی را در این کشور حاکم کنند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران