8. فروردين 1393 - 13:22
تصاویر ناب از اولین جاذبه گردشگری شهر توریستی سی سخت
چشمه میشی (چشمه بشو) یکی دیگر از زیبایی های منحصر به فرد شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویر احمد در 5 کیلومتری شهر زیبای سی سخت قرار دارد که سالیانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

به گزارش خامی ،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سفیر دنا چشمه میشی (چشمه بشو) یکی دیگر از زیبایی های منحصر به فرد شهرستان دنا و استان کهگیلویه و بویر احمد در 5 کیلومتری شهر زیبای سی سخت قرار دارد که بعد از گذر از تاکستانهای معروف سی سخت به این نقطه بی نظیر که سالیانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی می باشد، می رسیم.

 

 

به گفته بزرگان شهر وجه تسمیه این چشمه برگرفته از حکایت یاران کیخسرو و عبور آنان از شهر سی سخت و برفگیر شدن آنان است که زمانی که کیخسرو پادشاه کیانی ایران به همراه 30 تن از پهلوانان خود از جمله بیژن از راه تل خسرو که قبل از شهر یاسوج و تقریبا در 4 کیلومتری یاسوج واقع شده، به یکی از روستاهای فعلی سی سخت به نام "کوخدان" که در قدیم" کومه دان" مشهور بوده، می رسند، شب را در آنجا توقف کرده و صبح روز بعد پس از عبور از سی سخت کیخسرو از یارانش جدا می شود.

 یاران کیخسرو در گردنه 4000 متری دچار برف و سرما گردیده و براثر برف و کولاک از بین می روند ،بعد از پیدا کردن این 30 پهلوان اجساد آنان را در چشمه میشی ( چشمه بشو) شستشو و غسل می کنند و از آن زمان تا کنون نام این چشمه زیبا و پر آب چشمه میشی نامگذاری شده است.

 

 

 

انتهای پیام /

نظرات کاربران