8. فروردين 1393 - 13:28
مهم ترین وعده های عملی نشده شهرستان چرام در سال 92
بعد از شهرستان شدن چرام برخی از وعده های مسئولین هنوز محقق نشده است.

به گزارش خامی ،

 به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی چرام، شاید مردم چرام هیچگاه فکر نمی کردند که به همین زودی 22 آبان 89 را از یاد برند، روزی که به گفته مصطفي محمدنجار(وزیرکشور دولت دهم) قرار بود منشاء خیروبرکت برای این مردم باشد.

با اعلام شهرستانی چرام از سوی وزیر کشور و در ادامه سفر دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت کشور به چرام،امیدها در دل مردم این شهر روشن شد و انتظار می رفت که روزهای خوشی در انتظار مردم چرام باشد، غافل از اینکه فاصله حرف تا عمل بسیار است.

هدف ما از نوشتن این یاداشت نه اینست که خدمات دولت های قبل را نادیده گرفته و یا زیر سوال بریم و میدانیم که شهرستان چرام برای رسیدن به جایگاه واقعی خود راه دور و درازی را در پیش دارد، بلکه می خواهیم با یادآوری پروژه هایی که سال ها نیمه کاره رهاشده اند صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم.

در این گفتار با نگاهی به مهمترین اتفاقات سه سال اخیر در شهرستان چرام،به وعده های عملی نشده مسئولان می پردازیم.

البته پروژه های دیگری بودند که می توانستند در زمره مهمترین وعده های عملی نشده مسئولان جای بگیرند که ما با توجه به اهمیت پروژه ها به بررسی سه پروژه زیر پرداخته ایم.

معدن فسفات : معدن فسفات چرام که بزرگترین معدن رسوبی فسفات خاورمیانه است، یکی از مهمترین پروژه های شهرستان چرام و استان کهگیلویه وبویراحمد است که تاکنون با گذشت بیش از یک سال و نیم از کلنگ زنی آن همچنان عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

با اینکه روزانه شاهد مصاحبه های متفاوتی از مسئولین استانی و شهرستانی و انتشار اخبار ضد و نقیض از رسانه ها درباره معدن فسفات چرام و تاثیر شگرف آن بر اشتغال زایی و رفع چهره محرومیت از منطقه و استان هستیم، تاکنون شاهد کمترین پیشرفتی در آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم نبوده ایم و این معدن پس ازدو دهه از آغاز مطالعات، دو کانکس و یک تابلو دارد.

دانشگاه صنعت و معدن چرام: شاید دانشگاه صنعت و معدن را بتوان یکی از مهمترین پروژه های دانست که با افتتاح آن،فضای فرهنگی و اجتماعی چرام را دستخوش تغییرات مثبت می کرد.

دانشکده صنعت و معدن چرام از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری(دکتر احمدی نژاد) و اعضای هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که پس از تامین زمین مورد نیاز و برخی اقدامات اولیه عملیات اجرایی آن در سال 86 آغاز شد و در مهرماه سال 91 در حالیکه از لحاظ امکانات و فضای آموزشی به هیچ وجه آمادگی لازم را برای پذیرش دانشجو نداشت، در دو رشته اقدام به جذب دانشجو کرد.

اما جالب ترین خبر را از زبان رئیس دانشگاه یاسوج(شاپور رمضانی) بشنوید که در دیدار حدود یک ماه پیش خود با دانشجویان دانشکده نفت گچساران خبر از تعطیلی این دانشکده ها داد و گفت: تا همه امکانات جهت بستری مناسب برای دانشجویان در دانشکده‌های نفت گچساران و صنعت و معدن چرام مهیا نشود از پذیرش دانشجو خودداری می‌کنیم و حتی اگر لازم باشد این دانشکده‌ها را تعطیل می‌کنم.

حال باید دید با روی کارآمدن افرادی که سابقه مدیریتی چندانی نیز ندارند چه به روز دانشکده صنعت و معدن چرام خواهد آمد.

پارک بام : پارک بام یکی دیگر از پروژه هایی است که با گذشت بیش از 7 سال از عملیات اجرایی آن همچنان نیمه کاره رها شده و به دست فراموشی سپرده شده است.

 

حدود 2 سال پیش بود که علی نوری زاده شهردار سابق چرام با انتقاد از اجرایی نشدن طرح پارک بام صراحتا اعلام کرد که پولی برای ساخت پارک بام نداریم.

وی، مبلغ برآورد اولیه این طرح را دو میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون و از سال 84 تا 89 کل مبلغ تخصیص داده شده  از طرف اعتبارات استانی به ساخت تنها پارک شهر چرام 290میلیون تومان بوده است .

با روی کارآمدن دولت جدید و تغیراتی که در بدنه مدیریتی ادارات و نهادها بوجود آمد،رحمت الله تیموری فر به عنوان تصدی گری شهرداری چرام انتخاب شد و در اولین گفتگویی که با رسانه های داخلی شهرستان چرام داشت مهمترین دغدغه کاری خود در شهرداری را اجرای طرح های به گل نشسته کمربندی شهر و پارک بام عنوان کرد.

 

شهردار چرام گفت: ما قول می‌دهیم که تا قبل از پایان سال جاری(92) به نوعی پارک بام را آماده کنیم که از لحاظ فضای سبز، سایه‌بان، آبخوری و سرویس‌های بهداشتی مشکلی نداشته باشد و آماده بهره‌برداری باشد.

متاسفانه تاکنون علی رغم وعده های مسئولان استانی و شهرستانی پروژه های فوق نیمه کاره رها شده و با توجه به روند کنونی و وضعیت اعتباری ادارات به احتمال زیاد نیز تا چند سال آینده شاهد تغیرات آنچنانی در روند رو به رشد و یا تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها نخواهیم بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران