10. فروردين 1393 - 7:57
نقشه غرب در مذاکرات هسته ای؛ ورود 3 پرونده دیگر به مذاکرات
مسئول اندیشکده یقین اظهار داشت: ما بر سر مسائل پرونده هسته ای بر سر میز مذاکره می نشینیم، ولی بلافاصله آن سه پرونده دیگر را هم وارد می کنند.

به گزارش خامی ،

شبکه اطلاع رسانی دانا، حسن عباسی، مسئول اندیشکده یقین در گفتگو با رهیاب نیوز در خصوص علت تغییر موضع غربی ها از موضوع سلاح هسته ای به حقوق بشر و نبود دموکراسی در ایران گفت: غربی ها از همان ابتدا کار خود را با مطرح کردن چهار پرونده همزمان را علیه ایران شروع کردند، یک پرونده نقض حقوق بشر در ایران، دوم فقدان دموکراسی در ایران، سوم پرونده تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای و پرونده حمایت ایران از تروریسم بوده است.

وی افزود: این موضوعات چهار پرونده بوده اند که مدام به آنها پرداخته اند که بیشتر پرونده هسته ای برجسته شده است، و این سه پرونده دیگر هم همزمان مد نظر بوده اند و ما بر سر مسائل پرونده هسته ای بر سر میز مذاکره می نشینیم،  ولی بلافاصله آن سه پرونده دیگر را هم وارد می کنند.

عباسی تصریح کرد: مثلا مسئله حقوق بشر در ایران را که مطرح می کنند حمایت ایران از حزب الله لبنان را هم حمایت از تروریسم می دانند و بعد هم در مسائلی مثل سران فتنه مدعی فقدان دموکراسی درایران  و نکاتی از این دست می شوند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: پس در واقع تغییر موضعی در نظر غربی ها از دستیابی ایران به سلاح هسته ای به چیز دیگری وجود ندارد بلکه اینها موضوعاتی بوده که از قبل وجود داشته است و هرکدام از این پرونده ها که مطرح شده است سه موضوع دیگر را هم بلافاصله مطرح کرده اند و این یک قاعده است و هیچ وقت هم کاهش پیدا نکرده است و در واقع سهل انگاری و در واقع ساده انگاری است اگر کسی فکر کند ما می توانیم صرفاً در مورد مسائل هسته ای برویم و مذاکره  کنیم و این ها این  مسائل را مطرح نکنند.

وی افزود: فراموش نکنید که تأکید قرآن این است که این ها تا شما را به دین خودشان در نیاورند دست از سر شما بر نمی دارند و در واقع باید هوشیار بود که آنها  در موضع طلبکار ننشینند و ما باید در موضع طلبکار بنشینیم.

عباسی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در مسئله حقوق بشر آنها باید پاسخگو باشند، در مسئله سلاح کشتار جمعی آنها باید پاسخگو باشند، آنها هیروشیما و ناکازاکی را بمباران کردند و آن کشتار را بوجود آوردند در صورتی که جنگ تمام شده بود و ژاپن هم تسلیم شده بود که آن بمب ها را استفاده کردند و در قضیه فقدان دموکراسی آنها باید پاسخگو باشند که چرا 160 سال است که فقط از دو حزب یک نفر می تواند بالا بیاید ( اشاره به انتخاب رئیس جمهور) و عمده کشورهای منطقه که از دوستان آنها هستند مثل شبه جزیره عربستان نیز غیر دموکرات هستند.

وی در پایان تصریح کرد: و در مسائل هسته ای هم 27 هزار کلاهک اتمی در اختیار اینها است بطوریکه آقای البرادعی می گفت، در صورتی که ایران اعلام کرده است در دکترین دفاعی اش سلاح هسته ای جایی ندارد، این یک قاعده است و هیچوقت نباید انتظار داشته باشیم غربی ها کمتر از این عمل کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران