10. فروردين 1393 - 8:02
رفع همه مشکلات با اجرای فرهنگ اهل بیت(ع) محقق می‌شود
امام جمعه گچساران گفت: رفع همه مشکلات با اجرای فرهنگ اهل بیت(ع) محقق می‌شود.

به گزارش خامی ،

به نقل از خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری همچنین پرهیز از نافرمانی‌های خداوند با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری دو سد نفوذناپذیر در برابر نافرمانی‌ها و گناهان بوده که انسان‌ها متقی با توسل به این خصایص پسندیده دنیا و آخرت خود را از گزند خشم و عذاب الهی نجات می‌دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 از جانب مقام معظم رهبری با تأکید بر تلاش بر ارتقای سطح اقتصاد و فرهنگ، خاطرنشان کرد: جامعه و کشوری که در دو مقوله فرهنگ و اقتصاد موفق باشد، کشوری موفق و پیشرفته خواهد بود.

حجازی با تأکید بر لزوم استفاده از فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ابراز کرد: اگر خط و مشی کشوری فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد آن کشور در تمامی حوزه‌ها به ویژه اقتصاد و فرهنگ کشوری پیشرو خواهد شد.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که فرهنگ نجات‌بخش انسان‌ها از طریق فرهنگ اهل بیت عصمت(ع) حاصل می‌شود، متذکر شد: فرهنگ به معنای سبک و سیاق و رسوم زندگی جامعه‌ای که مردم آن رسوم را پذیرفته‌اند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با نقل حدیثی از پیامبر(ص) با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه یادآور شد: پیامبر(ص) فرموده است تمامی نور آسمان‌ها و زمین برگرفته از نور خلقت حضرت فاطمه(ص) بوده و تمامی عالم و هستی مدیون خلقت فاطمه(ص) است.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به موضوع و نامگذاری سال در خصوص فرهنگ عنوان کرد: اصل و اساس فرهنگ نجات انسان‌ها بوده که در این خصوص همه آحاد از جمله مردم، مسئولان، بازاریان، دانشجویان همه و همه اقشار باید دست به دست همه داده و در زمینه ارتقای فرهنگ در حوزه‌‌های مختلف تلاش کنند.

حجازی با بیان این‌که با برطرف شدن مشکل فرهنگی در جامعه مشکل اقتصاد نیز برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها به وظایف خود آگاهی داشته باشند و فرهنگ عمل کردن به وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند بسیاری از مشکلات کنونی جامعه در همه زمینه‌ها برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به وظایف خود آشنا باشیم و حق مردم را ضایع نکنیم هیچ مشکلی ایجاد نمی شود و عدالت اجرا خواهد شد.

حجازی تأکید کرد: اگر همه اقشار مختلف یک جامعه فرهنگ اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، در کشور خبری از فقر، سرقت و نیازمندی وجود نخواهد داشت زیرا فرهنگ اهل بیت(ع) کامل‌ترین فرهنگ برای اجرای عدالت است.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که در عصر ظهور هیچ فقیری پیدا نمی‌شود، اظهار کرد: چرا در عصر ظهور این‌گونه می‌شود به این دلیل که در آن زمان فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بر جامعه حاکم شده است.

حجازی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مناطق جنگی جنوب کشور گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با تأکید بر لزوم حفظ فرهنگ شهادت متذکر شد: به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن در تلاش است که به نوعی ما را از مسیر شهدا، امام راحل منحرف کند تا ما بزرگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را به فراموشی بسپاریم.

وی یادآور شد: اگر روزی شهدا، امام راحل و شخصیت‌های بزرگ هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنیم، آن روز روز ذلت و خواری ما خواهد بود.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه بیان کرد: برای برگزاری مراسمات عقد و عروسی تا قبل از 12 فروردین مانعی وجود ندارد، اما از 12 فروردین تا 16 همین ماه به احترام شهادت فاطمه(س) مراسم‌های شادی خود را یا به تأخیر انداخته و یا زودتر برگزار کنید.

انتهای پیام

نظرات کاربران