10. فروردين 1393 - 8:07
اتحاد مسئولان و مردم برای تحقق شعار سال
امام ‌جمعه موقت باشت گفت: تحقق شعار امسال در گرو اتحاد مسئولان و مردم است.

به گزارش خامی ،

به نقل از خبرگزاری فارس از باشت حجت‌‌الاسلام سید حبیب بلادی ظهر امروز در ایراد خطبه نخست خود با تشریح حدیث معراج و گفت‌وگوی نبی اسلام (ص) و خداوند متعال درخصوص اوصاف اهل دنیا و آخرت گفت: اهل خیر چهره‌های با نجابت و با حیاء فراوان دارند افرادی نجیب که در نگه‌داشتن حرمت ناموس و شرافت خود و هم‌نوعان خود بسیار حساس هستند.

بلادی با نقل حکایت و روایاتی ارزش انسان را به میزان حیاء وی دانست و افزود: از مهم‌ترین و ارزشمندترین صفات رسول خدا (ص) حیاء و نجابت آن‌ حضرت بوده است.

خطیب موقت جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی‌سیاسی این هفته در اشاره به نام‌گذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری ابراز کرد: سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریتی جهادی را باید با عمل ارج نهیم و شعار امسال را به نصب بنر و پوسترهایی اختصاص ندهیم.

بلادی با تاکید بر این‌که شعار امسال مستلزم اتحاد و همدلی عمومی مردم و مسئولان در سراسر میهن اسلامی است، گفت: هر کسی در جایگاه خود و در حد ظرفیت و توانش باید در تحقق شعار سال 93 همت گمارده و اقدام کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ زمینه‌ای برای توسعه و ساماندهی همه امورات در جامعه بوده و اگر ما خواهان اصلاح برخی شرایط از فرهنگ عمومی تا اقتصاد و غیره در جامعه هستیم باید فرهنگ بنیادین خود را از درون خانواده بسازیم و راه گسترش فرهنگ صحیح عمومی را فراهم کرد.

امام جمعه موقت باشت در سخنان خود در خطبه دوم به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و حضور بی‌سابقه مردمی در پای صندوق‌ها را در سال 58 برای رأی دادن به نظام جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین افتخارات ملت ایران در طول تاریخ برشمرد.

بلادی جمهوری اسلامی را نماد حاکمیت ضابطه بر رابطه دانست و افزود: انتخاب جمهوری اسلامی ایران در سال 58 توسط ملت ایران برای حاکمیت ضابطه و از بین‌ بردن رابطه‌ها بوده اما امروزه ما شاهد هستیم در برخی موارد رابطه‌ها پررنگ شده و این خیانت در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین به مناسبت 13 فروردین روز طبیعت پرداخت و ادامه داد: منطقه سرسبز باشت به طبیعت خدادادی از سرسبزی تا کوه‌های مرتفع فراوان و نگین‌های معنوی بسیار در آن تزئین شده است و ما باید به خاطر این‌ همه زیبایی شاکر خداوند متعال باشیم و در راستای قدردانی از این نعمت‌ها تلاش کنیم که مبادا با کوچک‌ترین غفلتی لطمه‌ای به آن وارد کنیم.

امام جمعه موقت باشت در پایان به 14 فروردین مصادف با سوم جمادی‌الثانی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پرداخت و ضمن تسلیت شهادت آن حضرت از عموم مردم باشت خواست برای شرکت در مجالس عزای ولایت مدار حقیقی عالم خودجوشانه شرکت کنند.

انتهای‌ پیام/

 

 

نظرات کاربران