12. فروردين 1393 - 8:29
کاهش 9درصدی تصادفات نوروزی امسال/ افزایش سفرهای نوروزی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد: در سال های اخیر میزان تلفات جاده ای از 28 هزار کشته در سال به 18 هزار کشته کاهش یافته است و باید با همکاری مردم و دستگاه ها این میزان باز هم کاهش پیدا کند.

به گزارش خامی ،

شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از، پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه سفر خود به قم ، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع بیشترین تصادفات و تلفات در استان های خراسان جنوبی، لرستان و خوزستان اظهار کرد: بالاترین سرعت خودرو توقیف شده در نوروز امسال 205 کیلومتر بوده است و این وسیله نقلیه توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی کشور و بارنگی های اخیر، گفت: طبق پیش بینی ها در سه مقطع شاهد بارندگی در کشور هستیم که تاکنون در دو مقطع این بارش ها اتفاق افتاده و یک مقطع بارندگی نیز باقی مانده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه از کاهش آمار تلفات جاده ای خبر داد، گفت:در سال های اخیر میزان تلفات جاده ای از 28 هزار کشته در سال به 18 هزار کشته کاهش یافته است و باید با همکاری مردم و دستگاه ها این میزان باز هم کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که در دور دوم سفر ها میزان تصادفات جاده ای افزایش یافته ، خاطر نشان کرد: در دور دوم سفرها به دلیل خستگی افراد و عجله برای رسیدن به مقصد شاهد افزایش تصادفات هستیم و در همین راستا از مردم می خواهیم که به رعایت نکات ایمنی و آرامش در رانندگی توجه بیشتری داشته باشند و ماموران ما نیز تا 17 فروردین ماه در صحنه حضور دارند.

مومنی از کاهش 13 درصدی تصادفات در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد و یادآور شد: در دور دوم سفرها این میزان افزایش پیدا کرد ولی در مجموع تصادفات در نوروز امسال 9 درصد کاهش یافته است.

وی بارش برف و باران  را در کاهش یافتن سفرها بی تاثیر دانست و افزود: حجم سفرها در سال جاری 6 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان قم، اظهار داشت:  جاده های قم از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور هستند و باید آمادگی لازم در داخل شهر قم و محورهای مواصلاتی استان حفظ شود.

وی ادامه داد: به هموطنان توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد از تردد در مناطق کوهستانی خودداری کرده و نسبت به تغییرات جوی آگاهی های لازم را داشته باشند. 

انتهای پیام

نظرات کاربران