14. فروردين 1393 - 20:07
قطعنامه اتحادیه اروپا دخالت در امور داخلی ایران است/ وزارت خارجه واکنش نشان دهد
خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با محکومیت قطعنامه اتحادیه اروپا در خصوص ایران خواستار واکنش وزارت امورخارجه کشورمان در این خصوص شد.

به گزارش خامی ،

محمد اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بسیج، در خصوص تصویب قطعنامه درباره ایران در کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد: تصویب چنین قطعنامه ای به هیچ وجه وجهه قانونی ندارد و نشان از دخالت این نهاد بین المللی در امور داخلی ایران را دارد.

وی با تا کید بر لزوم واکنش وزارت امور خارجه کشورمان در این خصوص خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هرچه سریعتر باید در این خصوص واکنش نشان دهد و این مسئله با توجه به دیدار خانم اشتون با فتنه گران در سفر اخیرش به ایران نشان می دهد که عدم واکنش مناسب از سوی وزارت امورخارجه باعث چنین رفتارهای مداخله جویانه ای می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اتحادیه اروپا را فاقد صلاحیت در خصوص اظهار نظر درباره انتخابات در ایران دانست و گفت: اتحادیه اروپا باید جایگاه خود را بشناسد و در امور داخلی ملت ها دخالت نکند زیرا حقی در این خصوص ندارد.

کوثری در پایان ایجاد دفتر از سوی اتحادیه اروپا در ایران را برای مداخله در امور داخلی کشورمان و مسائل مختلف مانند برنامه هسته ای ایران خلاف قانون اساسی دانست و تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد در امور داخلی ما دخالت کند و ایجاد دفتر در تهران برای آنها وسیله ای برای این مسئله تلقی شود خلاف قانون اساسی کشورمان عمل کرده است و ما در این خصوص چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد.

انتهای پیام

 

 

نظرات کاربران