15. فروردين 1393 - 11:00
140 راس دام بر اثر سیل تلف شدند
در پی بارندگی شدید شب گذشته در استان خوزستان خساراتی در برخی نقاط استان برجای ماند که اخبار آن به شرح ذیل است.

به گزارش خامی ،

به نقل ازلالی نیوز، رودخانه شور (اَوِ سور) که با بارش باران سطح آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند در بارندگی شدیدی که شب گذشته در شهرستان لالی جریان داشت تا ارتفاع چندین متر بالا آمده و موجب غرق شدن چادر یکی از خانواده های عشایری مستقر در حاشیه این رودخانه شد.

صاحبان این خانواده عشایری در گفت و گو با لالی نیوز اعلام داشتند در حالی که تا دیروز حاشیه رودخانه مکانی زیبا و پر از چمن و سبزه بود هرگز تصور نمی کردیم که آب تا این قسمت بالا بیاید .

این خانواده عشایری در این گفت و گو اظهار داشتند : بارش باران شدید موجب طغیان رودخانه شد و در حالی که ما از این حادثه غافلگیر شده بودیم 40 راس از گوسفندان ما به علاوه چادر و بقیه ملزوماتی که در آنجا داشتیم توسط رودخانه غرق شده و از بین رفتند و ما در این بین تنها به فکر نجات جان خود بودیم .

گفتنی است با آگاه شدن مردم و مسافران نوروزی که در جاده مجاور این رودخانه در تردد بودند بقیه گوسفندان از طغیان رودخانه جان سالم به در بردند.

نکته مهمی که در این میان جای تامل دارد حضور کمرنگ نیروهای امدادی در این منطقه می باشد زیرا این اتفاق ممکن بود برای گردشگران و مسافران نوروزی مجاور در حاشیه این رودخانه اتفاق می افتاد که دیگر به سادگی غرق شدن گوسفندان قابل چشم پوشی نبود

             .

 

100 راس دام در اندیکا براثر سیل دیروز تلف شد

رهیاب نیوز به نقل از اندیکا نیوز،بخشدار چلو از خسارت به  مردم و عشایر ساکن در بخش چلو براثر بارش باران خبر داد و اظهار داشت:شدت بارش باران در شب گذشته به حدی بود که راه مواصلاتی به چهارمحال و بختیاری مسدود شد و مسافران بسیاری مجبور به تغییر مسیر خود شدند.

وی به خسارت های وارده به مردم این منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت:بارندگی شدید دیشب باعث شد تا 100 راس دام از مردم منطقه که مکان نگهداری آنها در مسیر جریان سیلاب قرار داشت،تلف شوند.

وی در ادامه افزود:همچنین خانه  های تعدادی از مردم منطقه از زیان های این سیل در امان نماند و جریان سیلاب به تعدادی از واحدهای مسکونی که درمسیر آب قرار داشتند خسارت وارد کرد.

صادقی تصریح کرد:هنوز آمار دقیقی از خسارت های وارده براثر سیل مشخص نشده است و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران