15. فروردين 1393 - 11:22
پایداری؛ جبهه‌ای متشکل از اعضای دولت "احمدی‌نژاد"
شکل‌گیری این جبهه مبتنی بر نگاه غیرحزبی است، اعضای آن تمامی کسانی هستند که پایبندی کامل خود را به شاخص‌های مکتب امام(ره) نشان داده و ضمن عدم همراهی و یا سکوت در قبال فتنه ۸۸، با اتخاذ مواضع شفاف در مقابل فتنه‌گران ایستاده و نیز با جریان انحرافی کوچکترین همراهی و موافقت نداشته‌اند.

به گزارش خامی ،

به نقل از باشگاه خبرنگاران "جبهه پایداری انقلاب اسلامی" معروف به جبهه پایداری، جبهه‌ای سیاسی ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ عده‌ای از اصولگرایان و برخی اعضای دولت "احمدی‌نژاد" تشکیل دادند. 

 
شکل‌گیری این جبهه مبتنی بر نگاه غیرحزبی است، اعضای آن تمامی کسانی هستند که پایبندی کامل خود را به شاخص‌های مکتب امام(ره) نشان داده و ضمن عدم همراهی و یا سکوت در قبال فتنه ۸۸، با اتخاذ مواضع شفاف در مقابل فتنه‌گران ایستاده و نیز با جریان انحرافی کوچکترین همراهی و موافقت نداشته‌اند.
 

 

 جامعه اسلامی دانشجویان اولین تشکل بزرگ کشوری بود که حمایت خود را از گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام کرد و رسماً به جبهه پایداری پیوست؛ "جلال عباسیان" مسئول تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه با شفاف، هدف از تشکیل جبهه پایداری پس از خانه نشینی "محمود احمدی نژاد" را جلوگیری از ریزش نیروهای اصولگرا به دامن جریان انحرافی خوانده بود.

"قاسم روانبخش" شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی و عضو فعال جبهه پایداری معتقد است: «جبهه پایداری بنا دارد از سرخوردگی جوانانی که حماسه 3 تیرها را خلق کرده‌اند، جلوگیری و آنها را در برابر فعالیت‌شان در صحنه سیاسی کشور حفظ کند؛ این جبهه همان کسانی بودند که به احمدی‌نژاد رای دادند اما به محض زاویه‌گرفتن احمدی‌نژاد از اصول انقلاب در مقابل وی به دفاع از انقلاب و ولی‌فقیه صف آرایی کردند.»

 در بیانیه شماره دوم این جبهه نیز به صراحت آمده است: « اعلام می‌داریم جبهه پایداری انقلاب اسلامی در اصل به‌منظور پیشگیری از سرخوردگی و خروج از بلاتکلیفی نیروهای اصیل انقلاب که تعهد بیشتری در پایبندی به اصول نظام و آرمان‌های امام راحل و "مقام معظم رهبری" دارند، تشکیل شده است»

آیت‌الله مصباح ‌یزدی پدر معنوی جبهه پایداری محسوب می‌شود که خط و مشی‌ها و اصول این جبهه از وی راهبری می‌شود.
 

 

در اولین گام جبهه پایداری باید از عبارت«وحدت اصولگرایان» افسون‌زدایی کرد و بار ارزشی که کمیته وحدت برای آن قائل بود را کاهش داد،  چنانچه در اولین همایش جبهه آیت‌الله مصباح یزدی گفت «برخی تصور نکنند هر کجا عنوان وحدت مطرح بود، دیگر نمی‌توان حرفی روی آن زد و همه باید خود را تسلیم آن کنند بلکه باید دید هدف از وحدت چیست و وحدت برای چه؟» از نظر ایشان اگر وحدت حول یک محور نباشد و جهت‌ها تغییر کند، وحدت بی‌ثمر شده و تنها یک نام باقی خواهد ماند؛ این اظهار نظر آیت‌الله مصباح در توصیف واقعیت موجود اصولگرایی توصیف دقیقی است.

اعضای شورای مرکزی

مرتضی آقاتهرانی(دبیرکل)، روح‌الله حسینیان، ‌صادق محصولی، اصغر زارعی، کامران باقری‌لنکرانی، مجید متقی‌فر، سقای بی‌ریا(سخنگو)، سیدمحمود نبویان، محمد سلیمانی، غلامحسین رضوانی، زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، قاسم روانبخش، سیدمحمدرضا حسینی، علی خطیبی شریفیه، میثم نیلی، هاشم موسوی اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری هستند.
 

 

همچنین حسن حمیدزاده، ستار هدایت‌خواه، حسین جلالی، علی‌رضا عسگریان و سید امیرحسین قاضی‌زاده پنج عضو علی‌البدل شورای مرکزی جبهه پایداری هستند.

بر اساس این گزارش "حجت‌الاسلام آقاتهرانی" دبیر کل جبهه پایداری شنبه هر هفته با آیت‌الله مصباح دیدار دارد و مصوبات جدید جبهه پایداری را ارائه می‌کند. 

 

 


جبهه پایداری بجز شورای مرکزی از شورای فقاهتی نیز برخوردار است که مصوبات این جبهه باید به تایید شورای فقاهتی برسد؛ در حال حاضر شورای فقاهتی جبهه پایداری متشکل از سه نفر است، جبهه درباره نفر سوم که در واقع جانشین آیت‌الله خوشوقت باید بشود، هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران