15. فروردين 1393 - 20:24
دکتر جهانگیر تقی پور پزشک جراح و عضو کالج سلطنتی لندن درشادگان باشت
هر ساله در ایام نوروز و در این روز خاص و به همت دکتر جهانگیر تقی پور، همه اقوام و فامیل و خانواده تقی پور در روستای زادگاه خود جمع شده و مهمان دکتر هستند.

به گزارش خامی ،

سنت ۲۰ ساله سیزده بدر در روستای شادگان باشت

هر ساله در ایام نوروز و در این روز خاص و به همت دکتر جهانگیر تقی پور، همه اقوام و فامیل و خانواده تقی پور در روستای زادگاه خود جمع شده و مهمان دکتر هستند.

IMG 2892 مهمان از لندن، میزبان در شادگان/ سیزده به در متفاوت در روستای شادگان باشت

این مسئله باعث شد من نیز روز سیزده نوروز را در جمع خانواده صمیمی تقی پور باشم.

این مراسم در طبیعت زیبای این روستا برگزار می شد اما به دلیل بارندگی در روز سیزده بدر همه به داخل مسجد روستا پناه آوردند.

حاج کهیار رضایی بزرگ فامیل و یکی از پایه گذاران این روستا می گوید: هر ساله همه فامیل که بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می باشند در این روستا مهمان خوان گسترده دکتر تقی پور هستند.

وی می افزاید: حتی در بعضی سالها مهمانان و دوستان و افراد رهگذر نیز سیزده بدر را در این روستا میگذرانند.

وی به مهمانان مهم که به این روستا آمده اند هم اشاره کرد و ادامه داد: دکتر نیک اقبال و دکتر ملک حسینی و بسیاری از پزشکان استان و بقیه استانها در این ایام به شادگان می آیند.

یکی دیگر از اعضای این خانواده به خبرنگار سایت استان گفت: وقتی دکتر تقی پور به روستای شادگان می آید، بسیاری از بیماران از اقصی نقاط استان و کشور برای مداوا نزد وی می آیند.

خداداد تقی پور افزود: گذشته از بحث پزشکی، دکتر تقی پور کارهای خیریه زیادی انجام داده است و با حمایتهای مادی و معنوی سبب ادامه تحصیل و رسیدن به مدراج عالی جوانان افراد این منطقه و دیگر نقاط شده است.

وی ادامه داد: از این روستا بیش از ۱۸ نفر توانسته اند پزشک شوند و به همین تعداد نیز دانشجوی پزشکی وجود دارد.

حاجیه اعظم تقی پور تنها خواهر دکتر تقی پور می گوید: از سال ۱۳۶۰ که دکتر به خارج از کشور رفت تا مدتها نتوانستم وی را ببینم، اما از ۲۰ سال پیش که این رسم سیزده بدر برقرار است، هر ساله همه فامیل دور هم جمع می شوند و این باعث خوشحالی همه فامیل است.

وی به برادر خود افتخار می کند که زندگی در غرب، مهر و عاطفه ایرانی را در وجودش کم نکرده و ارتباط وی با خانواده را قطع نکرده و بلکه سبب گسترش و تحکیم ارتباطات فامیلی شده است.

نکته جالب ماجرا حضور جوانان و نوجوانان خانواده بود که دور و بر دکتر تقی پور حلقه می زدند و با وی عکس یادگاری می گرفتند.

 

IMG 2883 مهمان از لندن، میزبان در شادگان/ سیزده به در متفاوت در روستای شادگان باشت

صادق تقی پور یکی از جوانان این خانواده می گوید: بدون شک دکتر برای همه ما جوانان فامیل یک الگو بود و هست چرا که زندگی وی به ما می آموزد که هیچ کاری غیر ممکن نیست.

وی مهمترین ویژگی دکتر را عقلانیت، مردم داری و دلسوزی برای همه فامیل و مردم می داند.

همچنین آقای قشقایی داماد خانواده تقی پور به خبرنگار سایت استان گفت: از مدتها قبل تعریف دکتر تقی پور را شنیده بودم اما امسال برای اولین بار سعادت دیدار با وی را داشتم و هرچه در مورد بزرگی این انسان شنیده بودم، کاملا درست و به حق بوده است.

همسر آقای قشقایی هم می گوید: من چهارسال هست که سیزده بدر به روستا می آیم و بسیار خوشحالم که همه دور هم جمع هستیم و از این که فامیل دکتر تقی پور هستم به خود می بالم.

دکتر جهانگیر تقی پور در گفت و گو با خبرنگار سایت استان هدف خود از این کار را دیدار با فامیل و زنده کردن خاطرات کودکی عنوان کرد و افزود: از ۲۰ سال پیش تاکنون این رسم و سنت برقرار است و من همیشه روز سیزده بدر در شادگان هستم.

وی به زندگی در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: فرهنگ غرب با فرهنگ ما متفاوت است و بدون شک وقتی انسان از زادگاه و وطن خود دور است بیشتر قدر آن را می داند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص الگو بودن بیان داشت: ما در دوره ای درس خواندیم که امکانات امروزی نبود و الان با گسترش امکانات و آسان شدن شرایط تحصیل، آرزوی قلبی من است که جوانان و نوجوانان با کسب تحصیل بتوانند فرد مفیدی برای خود و جامعه بوده و برای بقیه نیز الگو و سرمشق باشند.

گفتنی است روستای شادگان در مسیر ارتباطی جاده باشت به چرام واقع شده که دارای طبیعتی مسحور کننده است که آبشار فصلی زیبایی نیز در این منطقه وجود دارد.

”منبع:سایت استان”

 

IMG_2898
 
 
IMG_2907
 
 
IMG_2912
 
 
IMG_2915
 
 
انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران