17. فروردين 1393 - 20:43
عبودی:
بعضی از مسئولین در خواب غفلت هستند و از فرهنگ اصیل اسلامی فاصله گرفته اند
امام جمعه باشت گفت: واقعیت این است که بعضی از مسئولین در خواب هستند و به خواب غفلت رفتند و خود را درگیر مسائل حاشیه ای کردند و از فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی فاصله گرفتند.

به گزارش خامی، حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه، حدود 7 سال است که مقام معظم رهبری در مورد بحث اقتصاد تأکید می کنند، افزود: یک شاخه از شعار امسال هم بحث اقتصادی است و واقعیت هم همین است که با توجه به هجمه ای که دشمنان دارند در بحث اقتصادی وارد می کنند کشور باید زیرساخت های محکمی در مورد اقتصاد داشته باشد.

وی گفت: هم دستگاه‌هاى دولتى، هم دستگاه‌هاى غیر دولتى، هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند که این واقعاً جهاد است.

وی با اشاره به اینکه تولید و مصرف دو رکن اصلی اقتصاد است، بیان کرد: مردم باید از اسراف و تبذیرهای بی مورد پرهیز کنند تا به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک شود.

عبودی بیان داشت، مساله مهم فرهنگ مبحثی است که مدت ها در کشور مورد غفلت قرار گرفته و با توجه به اینکه جزو دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است باید جدی گرفته شود.

وی ادامه داد، واقعیت این است که بعضی از مسئولین در خواب هستند و به خواب غفلت رفتند و خود را درگیر مسائل حاشیه ای کردند و از فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی فاصله گرفتند.

امام جمعه باشت با اشاره به اینکه، در بعضی از نهادهای فرهنگی گاهی ضد فرهنگ عمل می شود، افزود: نهاد فرهنگی و وظیفه اش کار فرهنگی است ولی عملاً کار ضد فرهنگی را تبلیغ و ترویج می کند و باید مسئولین فرهنگی در سطح کلان کشور و وزارت ارشاد توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند، فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، گفت: دلیل این سخن این است که فرهنگ می تواند به بحث اقتصاد کمک شایانی کند.

عبودی ادامه داد، مثلاً اگر مردم فرهنگ استفاده از حامل های انرژی را داشته باشند می شود به اقتصاد کشور کمک کرد، پس فرهنگ زیر بنای همه چیز است و باید مسئولین به خود بیایند.

امام جمعه باشت با تأکید بر اینکه شعار امسال نباید فقط در حد همایش ها و سخنرانی ها باشد، گفت: درست نیست فقط بنشینیم همایش های سنگین با هزینه های بالا بگیریم، این عمل کارساز نیست لذا شعار امسال مدیریتی جهادی می خواهد نه مدیریتی همایشی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران