18. فروردين 1393 - 17:10
شقایق وحشی یاقوتی سرخ در دل طبیعت سرسبز باشت + تصاویر
گل شقایق وحشی همانند یاقوتی سرخ در میان طبیعت سرسبز، بکر و کم نظیر شهرستان باشت می درخشد و زیبایی آن چشم شیفتگان طبیعت را می نوازد.

به گزارش خامی، گیاه شقایق، گیاهی علفی با گل‌های قرمز است که در نواحی مختلف ایران رشد می‌کند. این گل در ادبیات ایران با نام‌های لاله وحشی و شقایق وحشی معروف است.

 

 

 

 

 

 

 با گشتی در این طبیعت و شقایق هایی که گاه گاه در میان این همه سرسبزی می بینی، ناخودآگاه از خود می پرسی: چرا در میان این همه گل، تنها سرخی و خلوص رنگ شقایق ها تداعی گر یاد شهدا هستند.

آری، تنها خون شهید می تواند این همه سبزی و صلابت را برای ایرانمان ارمغان آورد و امروز ما چه راحت و شاد از این سرسبزی و آرامش لذت می بریم!

 

 

 

 

خواص شقایق وحشی

این گیاه که در مناطق مختلف ایران می روید در بهار مناظر زیبائی را در اطراف مزارع و کوهپایه ها بوجود می آورد. از این گیاه به عنوان افزودنی در سالاد استفاده می شود. در طب سنتی ایران از جوشانده آن برای کاهش سرفه، التیام زخم و رفع اسهال استفاده می شده است.

در تحقیقات جدید نشان داده شده است که عصاره این گیاه می تواند به رفع علائم وابستگی به مورفین کمک کند. همچنین، تحمل به مورفین و نیز حساسیت به آن را از بین می برد. این عصاره خواص ضد دردی داشته و التهاب را نیز کاهش می دهد. در یک تحقیق استفاده از آن توانست از عود مصرف در معتادان جلوگیری کند. این عصاره خواب آور و کاهنده استرس و آرامبخش است.

با تمام این موارد، باید در نظر داشت که به دلیل اینکه گونه های مختلف شقایق از نظر ظاهری به هم شبیه هستند و برخی از آنها سمی می باشند، استفاده از گونه غیر سمی باید زیر نظر و تائید افراد گیاه شناس خبره انجام شود.

 

 

 

 

 

گزارش/فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران