19. فروردين 1393 - 23:28
نتایج آزمون دکتری ۹۳ اواخر فروردین اعلام می‌شود
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج آزمون دکتری۹۳ اواخر فروردین اعلام می شود.

به گزارش خامی ،

به نقل از خبرگزاری دانشجو، ابراهیم خدایی با بیان این که در این آزمون حدود240هزار نفر شرکت کرده بودند؛ افزود: نتایج اولیه این آزمون31 فروردین در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی Sanjesh.org منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول اسامی حدود45هزار نفر برای انتخاب رشته اعلام خواهد شد و در مرحله بعدی در نیمه دوم اردیبهشت بر اساس نمره آزمون و انتخاب رشته حدود25هزار نفر برای مصاحبه و بررسی سوابق علمی به دانشگاه های مورد انتخاب داوطلب معرفی خواهند شد.
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب می تواند50 رشته را انتخاب کند و زمان انتخاب رشته هفته دوم اردیبهشت خواهد بود.
 
دکتر خدایی با بیان این که داوطلبان به سه تا پنج دانشگاه معرفی خواهند شد؛ افزود:70درصد نمره مصاحبه و بررسی سوابق علمی داوطلبان و30درصد نمره کتبی ملاک ارزیابی برای قبولی خواهد بود.
 
وی گفت: در آزمون دکتری93حدود10هزار و 500 نفرپذیرفته خواهند شد.
 
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زمان دقیق ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی اردیبهشت اعلام می شود.
 
خدایی با بیان این که به غیر از رشته های پزشکی، بیشتر موسسات پذیرش دانشجو در این مقطع غیر انتفاعی است؛ افزود: به دلیل این که ظرفیت رشته ها در این مقطع بیشتر از تعداد متقاضیان است، بنابراین در حال بررسی هستیم احتمالا برای رشته های محدودی آزمون برگزار و برای بقیه رشته ها بدون آزمون دانشجو پذیرش شود.
 
وی خاطر نشان کرد: جزییات دقیق آزمون کاردانی به کارشناسی اردیبهشت اعلام خواهد شد.
 
انتهای پیام/

نظرات کاربران