26. فروردين 1393 - 7:37
حرکت هسته‌ای نظام قابل توقف نیست
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: فناوری هسته ای خودباوری و غرور را در جوانان ایرانی شکوفا کرد و حرکت هسته‌ای قابل توقف نخواهد بود.

به گزارش خامی ،

شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از صبح توس، حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: عمده‌ترین سرمایه‌های یک ملت و یک کشور، افتخارات ملی آنان است، این افتخارات هم از حیث انسجام ملی به مردم آن کشور کمک می‌کند و هم باعث ایجاد غرور و افتخار ملی می‌شود، در واقع، این افتخار ملی، انرژی‌های نهفته انسان‌ها را شکوفا می‌کند

 

وی افزود: چنانچه انسانی احساس کند، قدرتی در صحنه‌های علمی، اقتصادی، فن آوری و اجتماعی کسب کرده، هرچند این قدرت بیانگر رشد و استعدادی خاص است ولی این احساس قدرت می‌تواند به همه بخش‌های توانمندی او تسری پیداکرده و تأثیرگذار باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به تعبیری از قرآن کریم که می‌فرماید: « وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ» اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم اصرار دارد تا امت مسلمان و معتقد به خدا، بپذیرند که عزیز هستند زیرا این احساس عزت به آنان کمک می‌کند تا حرکتشان مستحکم‌تر شود.

 

وی با بیان این که انرژی هسته‌ای فواید زیادی در عرصه‌های کشاورزی، اقتصادی و فن‌آوری های دیگر دارد، به تأثیر این دستاورد بر حرکت دانشجویان اشاره کرد و ابرازداشت: تا وقتی که شعار «ما می توانیم» در قالب یک شعار بود، جوان ما احساس قرابت و بالندگی به خود ندیده بود اما وقتی این در حوزه‌ای مثل انرژی هسته‌ای به ظهور و بروز نشست، جوان و دانشجوی ما نیز در همه عرصه‌های علمی، بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت‌های خود را مشاهده کرد.

 

وی در خصوص لزوم پاسداشت خون شهدای هسته‌ای، تأکید کرد: هر حرکتی در راستای حفظ این دستاورد و روحیه باشد چه در قالب جشن‌های دانشجویی، جشنواره‌ها و بزرگداشت‌های دانشمندان و شهدای هسته‌ای که با خون خود این حرکت را آبیاری کردند، به تقویت این عروة الوثقی و نماد این انسجام ملی در کشور کمک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام اخلاقی تصریح کرد: تردید نکنید حرکت هسته‌ای نظام به عنوان یک حرکت استوار در زمینه علمی قابل توقف نیست ولو این که به ظاهر چند روزی این حرکت به دلایل مختلف متوقف شودکه این توقف، توقفی موقت است، حرکت علمی و ایجاد عزت و افتخار در جمع جوانان دانشمند، با خون، گوشت و پوست جوانان ما عجین شده و همواره ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی به تعبیر رهبری پیرامون زنده نگه‌داشتن یاد شهدا اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می‌فرمایند: «به یاد شهدا بودن کمتر از شهادت نیست»، این نکته را باید بیشتر دقت کرد که شهید کسی است که جان خود را گذاشته و در صحنه دفاع از کشور سختی‌هایی را تحمل کرده، بنابراین حفظ آنچه که از شهید به عنوان محصول شهادت باقی می‌ماند، به اندازه شهادت ارزش دارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در پایان تأکید کرد: آنچه که امروز در جریان موضوع هسته‌ای رخ داده است، یک واقعه است اما چنانچه این اتفاق استمرار داشته باشد، ثمرات و آنچه که محصول این حرکت وسیع علمی بوده، همان خودباوری، اعتمادبه‌نفس و ایجاد حس غرور و انسجام ملی است و حتی چنانچه هر هفته این‌چنین یادواره‌هایی برگزار شود می‌تواند به استمرار آن روحیه کمک کند؛ در واقع، این نه امری مطلوب، بلکه امری ضروری است.

 

لازم به ذکر است همایش ملی «حماسه استقامت» در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال جاری توسط سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دانشگاه پیام نور مشهد برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران