26. فروردين 1393 - 7:39
پسری که13ساله از خانه رفت و 52ساله به خانه بازگشت
حکایت گم شدن محمدعلی 13 ساله و بازگشت به آغوش خانواده پس از 40 سال.

به گزارش خامی ،

به نقل از  شبکه اطلاع رسانی دانا، با اینکه خانواده به خصوص آغوش گرم مادر برای همه فرزندان در تمام سنین به ویژه سنین پایین می‌تواند باعث آرامش روح و روان هر انسانی باشد، اما برخی مانند محمدعلی با بیش از 39 سال دوری از این کانون گرم زمانی به جمع خانواده بازگشت که دیگر مادر و پدری نبود، تا او را با آغوش گرم استقبال کنند.


*بیش از 39 سال دوری از خانواده

محمدعلی رحمتی متولد 1340 در یکی از مناطق قدیمی شهرستان خرم‌آباد که قبل از انقلاب اسلامی شاه‌آباد و امروز مطهری نام دارد، به دنیا آمد.

وی در پایه دوم در مدرسه سعدی آن زمان تحصیل می‌کرد، در حالی که با مادرش به این مدرسه رفته بود، در حال برگشتن به منزل گم می‌شود.

رحمتی بعد از گم ‌شدن توسط یک خودرو به شهرستان اندیمشک می‌رود که مدتی در آن شهر و بعد از آن به دزفول و آبادان می‌رود.

وی بعد از رفتن به شهر آبادان در آنجا به علت پیدا نکردن شغلی برای امرار معاش خود به تهران سفر می‌کند.

*تلاش شبانه‌روزی ثبت احوال برای پیدا کردن خانواده رحمتی

مدیر کل ثبت‌ احوال لرستان در گفت‌وگو با فارس در خرم‌آباد در خصوص نحوه بازگشت محمدعلی رحمتی از تهران بعد از 39 سال به آغوش خانواده خود اظهار کرد: رحمتی چهار ماه پیش در حالی که هیچ‌گونه شناسنامه یا مدرکی دال بر اینکه وی در خرم‌آباد به دنیا آمده است نداشت همراه با یک خیر تهرانی برای پیدا کردن خانواده خود به ثبت احوال لرستان مراجعه کرد.

حسین دریکوندی یاد‌آور شد: محمدعلی در اظهارات خود تنها محل تولد، نام پدر و یکی از برادران خود را به ذهن داشته است.

وی خاطرنشان کرد: رحمتی با مراجعه به ثبت احوال این استان اعلام کرد که در منطقه شاه‌آباد قدیم (مطهری فعلی) به دنیا آمده و در مدرسه سعدی درس خوانده است.

این مسئول تصریح کرد: رحمتی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت در حالی که یک روز با مادر خود به مدرسه رفته بودم در مسیر بازگشت منزل گم شدم.

دریکوند یاد‌آور شد: وی اظهار کرد، درآن زمان یک خودرو من را به شهر اندیمشک برد، از آنجا به دزفول و بعد به آبادان رفتم.

مدیر کل ثبت‌ احوال لرستان اذعان کرد: این فرد در اظهارات خود بیان کرد، وقتی دیدم در شهر آبادان نمی‌توانم به زندگی خود ادامه دهم، بعد از چند سال مجبور شدم، برای ادامه زندگی که دور از خانواده و پدر و مادر بود، برای پیدا کردن شغل به تهران سفر کردم.

*رحمتی به آغوش خانواده بازگشت

این مسئول خاطرنشان کرد: محمدعلی در سال 1340 در شهرستان خرم‌آباد متولد و هم‌ اکنون بیش از 52 سال سن دارد.

وی افزود: برای مشخص شدن هویت وی ثبت احوال لرستان بیش از چهار ماه از طریق دستگاه‌های مختلفی مانند ثبت اسناد، مخابرات، مراجعه به محل زندگی و پرس‌‌وجوهای محلی برای پیدا کردن پدر وی که باباپیره نام داشت تلاش کرد که خوشبختانه این تلاش‌ها به نتیجه رسید و توانستیم، برادر محمدعلی رحمتی را شناسایی کنیم.

دریکوند گفت: در حالی که خانواده وی از بودن محمدعلی واقعی شکاک بودند، اما عکس‌هایی که قبل از زمان گم‌ شدن وی نزد برادران خود داشت، این شکاکی از بین رفت و بالاخره محمدعلی در آغوش برادران خود جای گرفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران