26. فروردين 1393 - 7:56
بایستی در مقابل زورگویی های دشمن بایستیم/ هرگز دشمنی غرب با ایران قطع نخواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان های خراسان بیان کرد: در مقابل زورگویی های دشمن باید با منطق ایستاد اما مذاکرات را نیز باید ادامه دهیم و به حرف های برخی افراد توجهی نداشته باشیم.

به گزارش خامی ،

شبکه اطلاع رسانی دانا صبح توس، آیت الله واعظ طبسی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام تولیت که با حضور مسئولان استانی و شهری در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است بحث فرهنگ است، رهبر معظم انقلاب بزرگترین و استثناء ترین شخصیت هایی است که در زمینه فرهنگ میتوانند اظهار نظر کنند و برداشت ایشان برای متفکران حجت است.

 

وی افزود: فرهنگ آنچه در ذهن برخی افراد می آید که خلاصه به مسائل حفظ حجاب و مسائل نظیر آن میشود نیست بلکه فرهنگ در نگاه اسلامی عبارت است از مجموعه ای از اخلاقیات، مسائل فکری، سیاسی، معنوی، قدرت تصمیم گیری و دوراندیشی، تدبیر، برخورداری از تجربه، هنر و مجموعه ارزش های انسانی و اگر کسی در تفسیر و تبیین آن دچار تبعیض شد فرهنگ را تحریف کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان های خراسان خاطر نشان کرد: اینکه ما چگونه فکر کنیم و چگونه بیاندیشیم درباره جهان و انسان، این چگونگی فکر کردن یک فرهنگ است.

 

آیت الله واعظ طبسی ادامه داد: اینکه چگونه کشور خود را اداره کنیم و با دنیا با چه زبان و ژستی برخورد کنیم، درپای مذاکرات با رجال سیاسی و چهره های فرهنگی با چه زیبان و منطقی برخورد کنیم اینها از مبانی فرهنگ است که در قرآن و احادیث ائمه آمده است و ما باید از آن استفاده کنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فرهنگ بسیار مهم است،همچنان که بارها گفته شده است، این فرهنگ اسلامی است که امروز ما را در جایگاه قدرت جهانی قرار داده است.

 

وی افزود: اگر فرهنگ اسلامی مورد حسادت دشمنان است به این جهت است که توانسته به دلیل غنی بودن خود نسل جوان را به خود جذب کند و آنها را به رشد و کمال برساند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اولین توصیه من به مدیران رعایت انضباط مال است تاکید کرد: توقع من از مدیران این است که در مسائل مادی بسیار حساس باشید، اگر یک ریال از اموال آستان قدس را مدیری بخواهد بذل و بخشش کند حرام شرعی است.

 

آیت الله واعظ طبسی خطاب به مدیران عنوان داشت: از قدرتی که دارید در راه خدمت به مردم نه برای تظاهر کردن بلکه برای رضای خدا تلاش کنید، مسائل را جامعه ببینید و یک طرفه نداشته باشید و بر اساس مشورت تصمیم گیری کنید و تصمیم فردی نگیرید و توجه داشته باشید که تصمیم گیری شما باید اصولی باشد و نباید در برابر برخی از فشارها منعطف شوید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن اذعان داشت: برخی تصور میکنند تمام مشکل ما هسته ای است مشکل ما با امریکا نظام اسلامی است و آنها دروغ میگویند در فکر براندازی نظام اسلامی نیستیم آنها نمیتوانند چنین کاری انجام دهند و به همین جهت هرگز دشمنی آنها با ما قطع نخواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان های خراسان بیان کرد: در مقابل زورگویی های دشمن باید با منطق ایستاد اما مذاکرات را نیز باید ادامه دهیم و به حرف های برخی افراد توجهی نداشته باشیم، من تیم مذاکره کننده را میشناسم و میدانم افراد سالمی هستند.

 

وی افزود: گفتمان سیاسی کار بسیار مشکلی است باید روی اصول و ارزش های نظام اسلامی ایستاد و حق خودمان را بگیریم.

 

 

 

نظرات کاربران