29. فروردين 1393 - 10:04
عبدالعلی بهاالدینی:
بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ غورک باشت تا پایان سال‌ جاری صورت می‌گیرد + گزارش تصویری
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با قابلیت آبیاری 400 هکتار از اراضی دیم این شهرستان، بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ غورک باشت تا پایان سال‌ جاری انجام می‌شود.

به گزارش خامی، با حضور آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران ‌کل استان، امام‌جمعه باشت و مدیران و مسئولان شهرستانی از روند احداث پمپاژ کشاورزی غورک در منطقه پشتکوه بازدید شد.

عبدالعلی بهاالدینی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه شهرستان باشت قابلیت‌های فراوان و منحصر به فردی در زمینه آب و خاک دارد، گفت: پمپاژ کشاورزی غورک با هدف تامین آب اراضی کشاورزی منطقه غورک پشتکوه باشت احداث شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از پمپاژ غورک بیش از 400 هکتار از اراضی دیم منطقه زیر کشت آبی خواهد رفت.

بهاالدینی با بیان اینکه این پمپاژ در کنار رودخانه زهره احداث شده است، گفت: شش الکترو پمپ 350 وات آب مورد نیاز را با دبی 320 لیتر بر ثانیه به اراضی کشاورزی انتقال خواهد داد.

وی پیشرفت فیزیکی پمپاژ غورک را بیش از 80 درصد اعلام کرد و افزود: کار احداث ساختمان موتورخانه، حوضچه و خط انتقال آب انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/‌

نظرات کاربران