تازه های سایت

25. بهمن 1392 - 21:38
از سود نفت فقط دودش به چشم ما می رود
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان ما به تنهایی 35 درصد نفت کشور را تولید می کند ولی متأسفانه از سود آن فقط دودش به چشم ما می رود.

به گزارش خامی ، به نقل از بویرخبر،محمود باقری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری لازمه اصلی و حیاتی برای توسعه یک استان قلمداد شده که ساختار طبیعی محیط و جذب سرمایه گذار آن را به جلو می برد.

 

وی ادامه داد: گردشگری پایه و اساس یک صنعت پایدار بوده ولازمه آن استفاده از ظرفیت های آن منطقه است.

 

باقری به زیرساخت اصلی گردشگری و توسعه راه های استان اشاره داشت و گفت: این استان از ظرفیت های بالقوه ای در صنعت گردشگری برخودار بوده که توسعه راه های مواصلاتی و ارتباطی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار مؤثر است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان عمق محرومیت این استان را نداشتن راههای مواصلاتی مناسب و ایده آل دانست و گفت: اگر مسئولان  توجه کافی به مسئله راه ها و وسایل جمعی نداشته باشند این استان از وضعیت محرومیت ذاتی خود رهایی نخواهد یافت.

باقری اظهار داشت: متأسفانه ما بیشترین تصادفات را در ایام تعطیل و عید نوروز به دلیل استانداد نبودن راه های مواصلاتی دراین استان داریم.

وی خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی 35 درصد نفت کشور را تولید می کند ولی متأسفانه از سود آن فقط دودش به چشم ما می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیالن اینکه برای شهری ایده آل و گردشگرپذیر باید قدم ها را بلند و طولانی برداریم ، ادامه داد: باید مسئولان و سرمایه گذاران را به مقوله طبیعت این استان آشنا کنیم و با شناخت این منابع به سرمایه گذار و گردشگر فضا را برای توسعه استان فراهم نماییم.

احداث شهرک سلامت لازمه جامعه ی سالم

باقری در ادامه ازساخت شهرک سلامت در مرکز استان خبر داد و گفت: این شهرک با محورهای تعریف شده و با تمامی ظرفیت های گردشگری در مرکز استان احداث می شود.

وی بیان داشت: ساخت این شهرک به نوبه خود می تواند چهره پژمرده و غمناک جامعه شهری را تغییر داده وآن را به سمت جامعه روشن و امیدوار سوق دهد.

سی سخت شهر نمونه گردشگری می شود

وی به تعیین شهر نمونه گردشگری در استان اشاره داشت و گفت: شهر نمونه گردشگری الزامات و نکات مهمی دارد که توجه به اکوسیستم و طبیعت آن برای سرمایه گذار و گردشگر حیاطی و مثمر ثمر است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت شهر سی سخت به عنوان شهر نمونه گردشگری در کارگروه گردشگری استان خبر داد وافزود: شهر نمونه گردشگری باید شهری عاری از تمامی آلاینده ها و کارخانه های آلاینده باشد.

باقری ابراز داشت: شهروندان و طبیعت دوستان از زندگی شهری و مدرنیسم خسته اند و خود را بیشتر به فضاهای روستایی و بکر نزدیک می کنند و لازمه دوستی مردم با طبیعت ساخت شهرهای نمونه گردشگری است.

وی از استخدام مشاور برای احداث و تکمیل این شهر در آینده خبر داد و تصریح کرد: ما درصدد هستیم یک مشاور قوی و توانمند را برای پیشبرد امور در احداث و زیبای سازی این شهر در آینده استخدام کنیم.

معرفی هشت منطقه به عنوان منطقه ویژه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ادامه به معرفی هشت منطقه در استان به عنوان منطقه ویژه گردشگری خبر داد و گفت: در حال حاضر 8منطقه را به عنوان منطقه ویژه گردشگری در دست اقدام داریم .

باقری افزود: یکی از این منطقه ها روستای هدف و گردشگری کریک است که دارای جاذبه های طبیعی و بخصوص در زمینه سرمایه گذاری است.

وی بیان داشت: باید برای زیبا سازی و تکمیل روستای کریک از مصالح بومی ومحلی استفاده کرده و  بدون هیچ گونه دست کاری در ساختار این روستا، آنرا برای سرمایه گذاری آماده کنیم.

  

انتهای پیام/

نظرات کاربران