تازه های سایت

2. خرداد 1393 - 15:52
بهترین راهکار برای ضربه زدن به اسد حمله هوایی است
رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل توضیح داد که وارد آوردن ضربات هوایی به نیروهای ارتش سوریه بهترین راه برای کمک به گروه های مسلحی است که در سوریه در حال مبارزه با نظام این کشور هستند و این ایده حتی از رساندن تسلیحات نظامی به دست آنها سودمندتر و کارآمد تر است.

به گزارش خامی ،

مشرق - «آموس یادلین»، رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل وابسته به ارتش این رژیم موسوم به امان طی سخنانی تاکید کرد که اسرائیل باید احتمال دخالت در سوریه را بررسی کند.

وی تصریح کرد که موضع رهبران اسرائیل تاکنون در برابر بحران سوریه و سرنگونی نظام این کشور و شخص بشار اسد قاطع نبوده است و هنوز در سر درگم است که آیا سرنگونی نظام سوریه و شخص بشار اسد به سود تل آویو است یا خیر؟

وی افزود: به نظر من سرنگونی نظام سوریه و شخص بشار اسد بیش از بقای آن به سود تل آویو است، چون این نظام و رئیس جمهوری آن هم پیمان ایران و حزب الله هستند، در حالی که معارضان سوری چنین نیستند.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات اسرائیل ادامه داد: بقای نظام سوریه و شخص بشار اسد برای اسرائیل به خصوص در مناطق جولان بسیار سخت است و فرماندهی آن را با مشکلات و تهدیدات بی شمار برای پاسداری از مرزها مواجه می کند، سرنگونی نظام سوریه و شخص بشار اسد تحول استراتژیک بسیار مثبتی برای اسرائیل به همراه دارد، چون مهمترین این رهاوردها تضعیف ایران و حزب الله است.

آموس یادلین که با روزنامه «تايمز آف اسرائيل» مصاحبه می کرد، خاطر نشان کرد که به دلیل تمام آنچه در سطور بالا به آن اشاره کردم، باید احتمالات و امکان دخالت اسرائیل در سوریه مورد بررسی قرار گیرد.

بنابر ادعای یادلین در کشورهای همجوار سوریه آوارگان سوری در شرایط بدی به سر می برند، همچنین روزانه هزاران سوری در این کشور کشته می شوند و این طلب می کند که اسرائیل از بعد انسانی و اخلاقی و نه تنها به خاطر ملاحظه های نظامی و استراتژیک در سوریه دخالت کند.
 

اسرائيل امكان دخالت در سوریه را بررسی می‌ کند
 

وی افزود: اسرائیل باید گزینه دخالت نظامی در سوریه و حمله نظامی به این کشور را در صورت استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیایی به شکلی گسترده تر علیه غیر نظامیان سوری را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل موسوم به امان تصریح کرد: ما دارای خطوط قرمزی هستیم که شلیک به سمت اسرائیل و انتقال سلاح های پیشرفته و تسلیحات شیمیایی به حزب الله را شامل می شود، ولی امروز به نظر می رسد که باید خطوط قرمز دیگری هم به خطوط قبلی اضافه کرد و آن کشتار غیر نظامیان است و به نظر من نباید در برابر این اقدام دست بسته بود و سکوت اختیار کرد.

یادلین گفت که وی مخالف این ایده است که اسرائیل دست به اقدام نظامی زمینی علیه سوریه بزند، اما رهبران اسرائیل را نصیحت می کند که دست به عملیات های روانی بزند که موجب تغییر در افکار و اندیشه های نظام سوریه و شخص بشار اسد شود و تاکید کرد که بدون تردید اسرائیل در این امر با همراهی و حمایت کشورهای غربی و همچنین شیوخ عرب حوزه خلیج فارس مواجه شود.
 

اسرائيل امكان دخالت در سوریه را بررسی می‌ کند
 

رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در ادامه توضیح داد که وارد آوردن ضربات هوایی به نیروهای ارتش سوریه بهترین راه برای کمک به گروه های مسلحی است که در سوریه در حال مبارزه با نظام این کشور هستند و این ایده حتی از رساندن تسلیحات نظامی به دست آنها سودمندتر و کارآمد تر است.

به همین منظور یادلین از پیمان ناتو خواست تا منطقه ممنوعه پرواز را در سوریه به اجرا بگذارد و ضربات و حملاتی استراتژیک به پایگاه و مناطق مهم نظام سوریه وارد کند و به این طریق موجب گشودن گذرگاه های انسانی برای رساندن کمک به مردم سوریه شود.

 

 

نظرات کاربران