تازه های سایت

4. خرداد 1393 - 22:19
مشکل کمبود آب در روستای تلچگاه باشت/ بخشدار مرکزی: با حفر چاه جدید مشکل کمبود آب حل خواهد شد
روستای تلچگاه شهرستان باشت در ماه های گذشته با کمبود آب مواجه بوده و مردم این روستا برای تامین آب دچار مشکل هستند.

به گزارش خامی، "آب مایه حیات است" همیشه این جمله را شنیده ایم ولی نمی دانیم چرا به این جمله کسی توجه  نمی کند و روزگارانی قدر این نعمت بزرگ خداوندی را ندانستیم که امروز رسیدن جرعه ای از آن بر لبهای خشک یک روستایی آرزو شده است.

امروز آب برای ساکنین روستای تلچگاه به رویای دست نیافتنی تبدیل شده و حتی نوشیدن جرعه ای آب گوارا بر دل اهالی آن مانده است.

 

 

یکی از ساکنین این روستا در گفتگو با خبرنگار خامی گفت: کمبود آب در این روستا از اصلی ترین مشکل روستاییان به شمار می رود و مردم این روستا از آب آشامیدنی بی بهره هستند.

وی بیان کرد: البته با استفاده از تانکر های آب رسانی که دو روز در هفته است کار آبرسانی به این روستا انجام می گیرد ولی این میزان آب، جوابگوی آشامیدن مردم هم نیست.

 

 

مهرداد انبازپور بخشدار مرکزی شهرستان باشت گفت: آب آشامیدنی روستاهای تلچگاه، درک، لار، شادگان و شاه بهرام از طریق یک حلقه چاه که در روستای شاه بهرام بود تأمین می شد.

وی ادامه داد: سال گذشته خروجی این چاه 4 لیتر بر ثانیه بوده ولی متأسفانه امسال مقدار آب خروجی 2 لیتر بر ثانیه می باشد.

بخشدار مرکزی باشت با بیان اینکه، جهت رفع مشکل کمبود آب این روستا هفته ای دو بار و در روزهای شنبه و سه شنبه از طرق تانکر آب اهالی روستا تأمین می شود، افزود: به منظور رفع کلی مشکل کمبود آب در این روستا و 17 روستای بخش مرکزی امسال و از طریق پروژه آبرسانی بوسنگان مشکل آب این روستاها حل خواهد شد.

انبازپور در پایان افزود: مقابله با پدیده خشکسالی نیازمند صرفه جویی از سوی مردم در تمامی نقاط شهری و روستایی است تا به دنبال آن همه بتوانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

روستای تلچگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان باشت دارای 39 خانوار و جمعیتی 150 نفری است

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران