تازه های سایت

7. خرداد 1393 - 10:39
در سکوت مسئولان سیاسی اتفاق افتاد
کهگیلویه و بویراحمد حیاط خلوت فتنه گران و حامیان آن ها
در سکوت مسئولان سیاسی، استان کهگیلویه و بویراحمد به حیاط خلوت فتنه گران و حامیان آن ها تبدیل شده است.

به گزارش خامی به نقل از صبح زاگرس، عصر روز گذشته و در سفری غیر منتظره فائزه هاشمی یکی از لیدرهای فتنه 88 و از حامیان سران فتنه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد و  در محفلی خصوصی با اصلاح طلبان استان شرکت کرد.

او عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است و در حوادث فتنه 88 و اغتشاشات نقش پررنگی داشت .

اقدامات ساختارشکنانه او در سال 1388 تا آنجا بود که در دیماه 1390 به دلیل فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب و غیره محکوم شد.

فائزه هاشمی که نماینده مردم در مجلس پنجم شورای اسلامی بود، با راه نیافتن به مجلس ششم خود را از فعالیت های سیاسی کنار کشید. او در سال 1388 و در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم سکوت 10 ساله خود را شکست و با برگزاری سخنرانی های ضدنظام و اظهار نظرهای جنجالی به چهره ای مخدوش در حوزه سیاسی کشور تبدیل شد.

از جمله اقدامات فائزه هاشمی بر علیه نظام می توان به توهین به رهبر انقلاب، زیر سؤال بردن حجاب برتر بانوان ایرانی، تحریک به ادامه آشوب‏ها و توهین به مسئولان پس از انتخابات 88، دفاع از انقلاب مخملی، دفاع از مداخله تلویزیون BBC در امور داخلی کشور، حضور در حوادث عاشورای 88 و دیدار با مجرمان کودتای رنگی در دیماه 89 اشاره کرد.

اما این که چرا هاشمی به صورت غیر منتظره و بدون هیاهوی رسانه ای به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده را شاید بتوان در موضع گیری اخیر مسئولان استانی در مورد سفر محمدرضا خاتمی یکی دیگر از حامیان فتنه جستجو کرد.

چرا که پیش از این قرار بود محمد رضا خاتمی بنا به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در روز جمعه دوم خرداد ماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی شهر یاسوج سخنرانی کند که به دلیل مخالفت مردم و مسئولان سیاسی استان و سابقه تاریک او، شائبه حضور محمدرضا خاتمی در استان رد شد.

حضور فائزه هاشمی در یاسوج زمانی اتفاق افتاده که وی طبق حکم صادره در دیماه سال 90 به 6 ماه حبس و 5 سال ممنوعیت از حضور در حزب و انجام فعالیت سیاسی محکوم شده است در حالی که هاشمی به عنوان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با حضور در محافل خصوصی برای آینده دولت و انتخابات تصمیم گیری و برنامه ریزی می کند.

در این میان برخی از رسانه های هم سو نیز که سابقه طولانی در حمایت از حامیان فتنه دارند با انتشار تصاویر فائزه هاشمی در یاسوج، حضور این حامی فتنه را نوعی افتخار برای خود دانسته و به انتشار گسترده اخبار حضور خانم لیدر فتنه پرداخته اند.

اما موضوع حضور حامیان سران فتنه در یاسوج به این جا ختم نشده تا جایی که در شب بعثت پیامبر اکرم (ص) نیز احسان شریعتی فرزند دکتر علی شریعتی که به دعوت تشکل وحدت اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود در اظهاراتی جنجالی مخالفت خود را با هر گونه حبس و حصر سران فتنه اعلام کرد.

این آمد و شدهای حامیان فتنه در حالی صورت می گیرد که چندی پیش آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در مورد عدم دعوت و حضور برخی از فتنه گران و حامیان آن ها در استان هشدار داده بودند.

با این تفاسیر به نظر می رسد با زیاد شدن سفر حامیان فتنه به استان،  کهگیلویه و بویراحمد به حیاط خلوتی برای فتنه گران و حامیان آن ها تبدیل شود تا هر زمان و به هر بهانه ای که خواستند و اراده کردند، بتوانند با راه انداختن میتینگ ها و محافل سیاسی جای خود را برای حضور بیشتر در جامعه و تطهیر و عادی شدن حضورشان باز نمایند.

این در حالی است که زمزمه هایی از حضور جعفر یونسی مشاور اقوام و اقلیت‌های مذهبی رییس‌جمهور در روزهای آینده نیز به استان به گوش می رسد که شاید بتوان این آمد و شدها را نوعی زنگ خطر برای فضای سیاسی استان و مسئولان دانست.

گفتنی است اظهارات اخیر جعفر یونسی در مورد نماد شیر و خورشید در پرچم ایران در دوران ستم شاهی، خوراک رسانه های بیگانه شده و همین امر باعث تذکر نمایندگان مجلس به حسن روحانی رییس جمهور دولت تدبیر و امید شده است.

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران