تازه های سایت

14. خرداد 1393 - 9:27
با محوریت کمیته امداد:
عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت تجلیل شدند+تصاویر
طی مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهرستان باشت از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت تجلیل شد.

به گزارش خامی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی، رئیس شورای زکات شهرستان باشت در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین نیکوکار و عاملان زکات شهرستان باشت در راستای حضور خودجوش و فعال آن‌ها در مسائل زکات اظهار کرد: زکات یک امر واجب الهی است که پرداخت آن مایه بسیاری از خیرات و برکات در زندگی هر فرد خواهد بود چرا که رستگاری انسان و افزایش مال در دنیا در گرو پرداخت زکات است.

وی با اشاره به فصل برداشت محصولات گفت: نهادینه شدن فرهنگ زکات در یک جامعه نشان بر میزان باورها و اعتقادات افراد آن جامعه است و کسانی که در پرداخت زکات کوتاهی کنند همانند دزدانی تعبیر می‌شوند که سهم نیازمندان را در اموال خود می‌خورند و به آن‌ها ظلم می‌کنند.

امام‌ جمعه باشت در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد شورای زکات شهرستان پرداخت و اضافه کرد: شهرستان باشت یکی از شهرهای پیشتاز در خصوص زکات بوده و این موضوع ناشی از تلاش‌های بی‌وقفه شورای زکات شهرستان باشت و مسئولان ذیربط است.

عبودی خاطرنشان کرد: شهرستان باشت توانست در سال 91 نزدیک به 119 میلیون تومان جمع‌آوری زکات داشته باشد که در مصارف مختلفی چون ساخت حسینیه‌ها و مساجد ، اهدای کمک هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه برای دختران جوان و غیره هزینه شده است.

در پایان این مراسم به 100 نفر از عاملان زکات و خیرین شهرستان باشت با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران