تازه های سایت

18. خرداد 1393 - 23:19
"جانور وحشی" از کنار زمین عبور می‌کند
سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ با نام مستعار «جانور وحشی» فردا (یکشنبه) از فاصله ۱.۲۵ میلیون کیلومتری زمین عبور می‌کند.

به گزارش خامی ،

به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا،  این سیارک با پهنای ۳۳۵ متر یکی از سیارک‌های بالقوه خطرناک برای زمین محسوب می‌شود که در صورت برخورد، آسیب‌های جدی به زمین وارد خواهد کرد.سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ تنها ۶ هفته قبل (۲۳ آوریل) کشف شد که زمان کافی برای منحرف کردن یک سیارک بالقوه خطرناک از مسیر حرکت بسمت زمین نیست.

 
این قطعه جامد سنگی با ترکیبات تقریبا نامشخص، روز یکشنبه هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) از فاصله ۱.۲۵ میلیون کیلومتری زمین – ۳.۲ برابر فاصله زمین تا ماه – عبور خواهد کرد که خطر جدی برای ساکنان زمین در پی نخواهد داشت.
 
اما برخورد احتمالی آن با زمین، باعث انفجاری با قدرت ۲,۰۰۰ مگاتن می‌شود؛ برای مقایسه شدت این انفجار احتمالی می‌توان گفت که قدرت انفجار بمب اتمی بر فراز هیروشیما تنها ۱۰۰ کیلوتن بود (یک مگاتن معادل ۱۰۰۰ کیلوتن است).
 
چنین برخورد شدیدی منجر به ایجاد دهانه برخوردی به قطر ۴.۸ کیلومتر بر روی زمین شده و موج انفجار، شکستن شیشه‌ها را تا فاصله ۱۰۰ کیلومتر دورتر به دنبال خواهد داشت.
 
سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ با نام مستعار «جانور وحشی (The Beast)» با سرعت ۵۰ هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، اما اگر در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گرفت، گرانش زمین باعث افزایش سرعت آن به بیش از ۶۴ هزار کیلومتر در ساعت می‌شد.

 

نظرات کاربران