تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 8:34
ملت عراق برای مقابله با داعش اتحاد داشته باشند/ نگوییم دنیا به سوی فساد می‌رود بلکه ما باید به سوی صلاح حرکت کنیم
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت عراق برای مقابله با تروریستهای داعش چاره‌ای جز اتحاد و توکل به خدا ندارد.

به گزارش خامی

شبکه اطلاع رسانی دانا، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته پایتخت با اشاره به اینکه جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از همان روز اول با مشکلاتی روبرو بود، گفت: توطئه‌های مختلف دشمن به دلیل مقام ولایت چه ولایت حضرت امام(ره) و چه ولایت رهبری معظم انقلاب به شکر خدا از بین رفت. 

 
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه دشمن در حال حاضر به جمهوری اسلامی طمع دارد ، تصریح کرد: بیداری ملت، انسجام مردم و ولایت فقیه همه این توطئه‌ها را به زباله‌دان‌های تاریخ می‌اندازد و کسانی که در سیاست پشت این کارها هستند جز این که  آبرویشان برود و سیاهی بر زغال بماند چیز دیگری نیست. 
 
وی در ادامه  بیان کرد: اما این توطئه‌ها به کشورهای دیگر وارد شده است و این گروه با ذلت وارد سوریه شدند و گاهی به عنوان طالبان، القاعده و داعش شناخته می‌شوند و این طرف و آنطرف می‌روند و امروز هم وارد عراق شدند و جنایاتی را انجام دادند.

آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: البته گروه خبیث و تکفیری در سوریه زمینگیر شدند و امروز وارد عراق شدند؛ ملت عراق برای مقابله با آنها چاره‌ای جز اتحاد و توکل به خدا ندارد.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما اگر دفاع کنیم مساجد و مراکز خداپرستی‌مان باقی می‌ماند واگر دفاع نباشد و دچار اختلاف شویم همه چیز از دست می‌رود. 

وی همچنین یاد شهدای موتلفه اسلامی، بخارایی، صادق امانی و نیک‌نژاد را گرامی داشت و در ادامه سخن خود به نقش و جایگاه آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: وی از فضلای حوزه و قم است و بعد از انقلاب همراهی با امام داشته و از شاگردان ایشان هم بوده است و حقیقتا این شخصیت علمی، باتقوا و مخلص دید و بصیرت دینی دارد و بعد از امام هم در کنار مقام معظم رهبری بوده است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهارداشت:‌از پیشگاه خداوند متعال می‌خواهیم در این روز عزیز و به حق امام عصر(عج)‌ ایشان را مشمول لطف حضرت قرار دهند و لباس عافیت را بر او بپوشانند.

بر اساس این گزارش امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با قرائت متنی عربی توصیه‌هایی به ملت عراق برای مقابله با گروه‌های تروریستی کرد.

 آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: ولادت امام عصر(عج) نه تنها مورد اتفاق شیعه امامیه است بلکه از اهل سنت نیز بسیاری براین عقیده هستند، در میان اهل سنت عده فراوانی هستند که می‌گویند ظهور حضرت مهدی(عج) قطعی است و او خواهد آمد. 
 
وی تصریح کرد: در میان اهل سنت طبقه‌ای با نام عرفا که عده کثیری نیز هستند وجود دارد که غالبا در هند، مصر و اندونزی زندگی می‌کنند و براین عقیده هستند که فرزند علی(ع) همان طور که شیعه می‌گوید به دنیا خواهد آمد.

آیت‌الله امامی کاشانی بیان کرد: این افراد برای ائمه هدی، ولایت باطنی قائلند زیرا براین عقیده‌اند که آن‌ها می‌توانند تصرف در طبیعت کنند چون ولی خدا هستند و قرب خاص دارند و همچنین از مقام عصمت برخوردارند یعنی عاری از گناه هستند، آنان براین عقیده‌اند که علوم ائمه لدنی است نه اکتسابی و براین اساس کلمات آن‌ها را می‌پذیرند.

امام جمعه موقت تهران با استناد به احادیث در بیان تفاوت میان حکومت حق و باطل بیان کرد: در دولت حق و باطل تفاوت این گونه است که در دولت حق، عمل کردن به عبادات راحت‌ و ساده ولیدر دولت باطل عمل کردن به عبادات مشکل است. 
 
وی در ادامه با اشاره به تفاوت میان اجر این دو از نظر پیامبر(ص) بیان کرد: اجر آن کسی که در دولت باطل کار و عبادت می‌کند افضل است چون با مشکلات و گرفتاری‌ها روبه روست. 
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: انتظار فرج امام زمان(عج)، برگزاری جشن‌ها و این مراسم تنها برای سه کلمه است؛ اول از همه این که خودمان را بسازیم، دوم آن که امید به آینده داشته باشیم و مایوس نشویم و این همه ظلم و فساد ما را مایوس نکند.  
 
وی تاکید کرد: نگوییم دنیا به سوی فساد می‌رود و ما نیز آن را رها کنیم بلکه ما باید به سوی صلاح حرکت کنیم و هر چه دنیا بیشتر به سوی فساد می‌رود ما نیز باید بیشتر به صلاح برویم.

، 

نظرات کاربران