تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 8:41
حجت الاسلام طزری بدون التزام به ولایت فقیه نمی‌توان نام منتظر بر خود گذاشت
امام جمعه چرام گفت: اهداف نظام اسلامی و مقصد انقلاب اسلامی ما همان اهداف و مقاصد حکومت امام زمان(عج) است و کسانی که امروز التزامی به ولایت فقیه ندارند، هرگز نمی‌توانند نام منتظر را بر خود بگذارند .

به گزارش خامی ،

به نقل از خبرنگار پایگاه خبری چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و از نشانه‌های یاوران و سربازان حضرت حجت را تقوای الهی در حد اعلا دانست و اظهار کرد: اگر ما می‌خواهیم جزء منتظران آن حضرت باشیم، باید تقوای خود را افزایش دهیم.

امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که ما ادعا داریم حضرت حجت که ظهور کند، عدل و عدالت در سراسر دنیا حاکم خواهد شد و حکومت امام زمان جهانی خواهد شد، عنوان داشت: یاران حضرت باید از تقوا برخوردار باشند، نمی‌توان ادعای منتظر بودن کرد اما اندوخته تقوا نداشته باشیم.

وی در ادامه با متذکر شدن این مطلب که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شد، اظهار تاسف کرد که یکی از فرهنگ‌های غلطی که در بین ما رایج است، فرهنگ مصرف‌گرایی و اسراف است.

این مسئول اضافه کرد: طبق آمار در بسیاری از موارد مصرف کشور ما در بحث انرژی و موارد دیگر بسیار بالاست و همین امر موجبات به وجود آمدن مشکلاتی برای کشور شده است.

طزری تصریح کرد: میانه‌روی چیزی است که خداوند متعال آن را دوست دارد و خداوند اسراف را مبغوض می‌شمرد، حتی دور انداختن یک هسته خرما، زیرا به درد چیزی می‌خورد، اسراف علاوه بر تباهی آخرت در دنیا هم مشکلاتی را به وجود می‌آورد مانند از بین بردن سرمایه‌ها، ایجاد فاصله طبقاتی، تشدید فقر و موارد دیگر که همه این موارد باعث مشکلات برای جامعه اسلامی می‌شود.

بدون التزام به ولایت فقیه نمی‌توان نام منتظر بر خود گذاشت

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه ظهور حضرت حجة(عج) یک وعده حتمی و قطعی الهی است که تحقق خواهد یافت و نمونه‌هایی از این وعده‌ها در قرآن کریم آمده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ما مقدمه‌ای بود برای تحقق این وعده الهی تا کسانی که به این وعده الهی یعنی ظهور امام زمان شک دارند و به آن به دیده تردید نگاه می‌کنند، بدانند زمانی سخن از انقلاب اسلامی در کشور ما که پایگاه استکبار در منطقه بود و حامی سر سخت اسرائیل بود، شبیه یک افسانه و رویا بود، اما همگان دیدند که این امر با مجاهدت‌های امام (ره) تحقق یافت و نظامی بر اساس احکام دین و شریعت اسلام و با تکیه بر ولایت فقیه به وجود آمد که از اصول مسلم آن مبارزه با استکبار و اسرائیل بود.

وی افزود: اهداف نظام اسلامی و مقصد انقلاب اسلامی ما همان اهداف و مقاصد حکومت امام زمان(عج) است و کسانی که امروز التزامی به ولایت فقیه ندارند، هرگز نمی‌توانند نام منتظر را بر خود بگذارند و اینها که امروز منافع خود را با ولایت‌فقیه در تضاد می‌بینند یقینا با حکومت جهانی حضرت حجت(عج) هم کنار نخواهند آمد.

امنیت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) است

حجت‌الاسلام جعفر طزری با اشاره به تاسیس وزارت اطلاعات، خاطرنشان کرد: اگر امروز نگاهی به کشورهای اطراف خود بیندازیم به وضوح می‌بینیم که دچار چه بی‌امنیتی‌ها و مشکلات شده‌اند، هر روز در کشورهای همسایه ما انفجارها و توطئه‌هایی صورت می‌گیرد و عده‌ای بی‌گناه از بین می‌روند.

این مسئول مذهبی در چرام هدف دشمنان از اینگونه کارها را ضعیف کردن توان دولت‌های اسلامی و سیطره بر منافع آنها دانست و ابراز کرد: با همه این وجود کشور ما از امنیت بسیار بالایی در منطقه و جهان برخوردار است و این نه به آن معنا است که دشمنان با ما کاری ندارند، بلکه به معنایی بیداری و هوشیاری سربازان گمنام امام عصر(عج ) است که با تلاش‌های بی‌وقفه خود و در عین گمنامی، خدمات بی‌نظیری را به نظام اسلامی ارائه داده‌اند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون توطئه‌های بسیاری را خنثی کرده‌اند.

حمله گروه تروریستی داعش به استان نینوا، توطئه استکبار و به جهت ایجاد تنش بین شیعه و سنی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش دیگری از سخنان خود به حمله تروریستی داعش اشاره کرد و متذکر شد: در چند روز گذشته شاهد بودیم که گروه تروریستی داعش که در سوریه بعد از آن همه جنایت و قتل و غارت نتوانست به اهداف استکبار که حذف مقاومت بود برسد، برای انتقام از مقاومت به استان نینوا حمله کرد.

وی، گفت: البته قبل از آن به شهر سامرا حمله و هدف از این حمله ویران کردن مرقد ائمه معصومین در سامرا بود که با مقاومت مردم و ارتش عراق و با دادن تلفات بسیار عقب نشستند که با توجه به مذهب داعش که حنفی بوده و پیروان این مکتب به قبور بزرگان احترام می‌گذارند و زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر مذاهب دارند، به یقین دستور تخریب قبور ائمه از جای دیگری صادر می‌شود.

طزری ادامه داد: هدف از این اقدامات ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر و تضعیف قدرت مقاومت در منطقه است که این امر هوشیاری مسلمانان در عراق و اتحاد و یکپارچگی شیعیان در عراق را می‌طلبد.

نظرات کاربران