تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 8:42
عدم پرداخت عوارض سبب شد انتقاد شدید شهردار یاسوج از دستگاه‌های دولتی این شهر
شهردار یاسوج گفت: هر جا به دنبال اخذ عوارض از دستگاه‌های دولتی هستیم با وساطت‌ها و نامه‌نگاری‌ها مانع اخذ عوارض می‌شوند در حالی که باید برای آسفالت این شهر قیر با وام 25 درصد خریداری کنیم.

به گزارش خامی ،

محمدعلی جاوید شامگاه جمعه در نشست تصمیم‌گیری در خصوص تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی این شهر که با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی و به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار کرد: ما هم برای اجرای هر کار عمرانی نه تنها در یاسوج بلکه برای کل استان خوشحال می‌شویم چرا که استان با انجام کارهای عمرانی مثل ساخت بیمارستان 200 تختخوابی توسعه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که باید برای ساخت یک ساختمان 50 متری در این شهر عوارض گرفته می‌شود برای ساخت یک بیمارستان بزرگ با این متراژ نیز پرداخت عوارض لازم است چرا که برای خدمات‌رسانی به مردم به غیر از دریافت عوارض منبع درآمدی همانند سایر شهرها نداریم.

جاوید ادامه داد: هیچ کارخانه و کارگاهی در این شهر و اطراف آن وجود ندارد که بخواهیم از راه دریافت عوارض آن‌ها شهرداری و هزینه‌های زیاد آن را اداره  و مدیریت کنیم در اعتبارات شهرستانی نیز مبالغی به عمران شهری اختصاص یافته که نمی‌توان در مورد آن سخن گفت.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تصویب 2 میلیارد تومان از فصل عمران شهری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد برای شهرداری یاسوج، گفت: خواهش ما این است که همین دو میلیارد تومان را هم به ما ندهید تا خودمان برای اداراه این شهر فکری کنیم.

جاوید گفت: در شهری که هیچ گونه درآمدی ندارد وقتی می‌خواهیم از دستگاه‌هایی مثل این بیمارستان عوارض بگیریم آن‌چنان نامه‌نگاری و وساطت می‌کنند و جلسه تشکیل می‌دهند که شهرداری نتواند حق قانونی خود را دریافت کند و از آن سو هم برای چنین شهری تنها دو میلیارد تومان بودجه و اعتبار تصویب می‌کنند که نمی‌دانیم چه بگوییم.

وی گفت: با این تفاسیر من به عنوان شهردار چگونه باید حقوق معوقه 15 ماهه کارگر شهرداری را بدهم و با این اعتبارات و این چانه‌زنی‌ها برای عدم پرداخت عوارض شهر یاسوج چگونه باید اداره شود.

شهردار یاسوج ادامه داد: برای آسفالت کوچه و خیابان‌های این شهر به دلیل نبود اعتبار مجبور به خرید قیر با وام 25 درصد شده‌ام و امروز هم که آقایان از ما انتظار دارند بابت ساخت بیمارستان 200 تختخوابی عوارضی دریافت نکنیم.

جاوید با ابراز انتقاد از این که نداشتن پروانه ساخت برای همه در آینده مشکل ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: من به منافع شهر و مردم می‌اندیشم چرا که با این همه بدهکاری و حجم کارها اداره شهر یاسوج بسیار سخت است.

نظرات کاربران