تازه های سایت

25. خرداد 1393 - 9:47
واکنش آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی به برگزاری کنسرت های موسیقی خلاف شرع در استان
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: هیچ کسی حق ندارند به بهانه اعیاد مذهبی ترویج دهنده موسیقی های خلاف شرع در استان باشد.

به گزارش خامی ، به نقل از چهارفصل، صبح دیروز گروهی از جوانان فعال فرهنگی شهر یاسوج در راستای هم فکری حول مسائل فرهنگی مرکز استان با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

 

به گفته خبرنگار افتخاری چهارفصل، جوانان فرهنگی مرکز  استان، در مورد سوء استفاده از مناسبت های مذهبی برای برگزاری کنسرت های موسیقی خلاف شرع که خیلی از علما بر اجرای آنها بحث دارند،  صحبت کردند که نماینده ولی فقیه در پاسخ به موارد مطرح شده آنها گفت: هیچ کسی حق ندارند به بهانه اعیاد مذهبی، ترویج دهنده موسیقی های خلاف شرع در استان باشد.

 

آِیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در ادامه اظهار داشت: مسئولین فرهنگی  باید خودشان این فهم را داشته باشند که اجازه برگزاری کنسرت هایی که در آنها کار های خلاف شرع مشاهده و از مقدسات ما سوء استفاده می شود، را ندهند.

 

وی افزود: از آنجا که این برنامه در مرکز استان مجوز برگزاری از طرف وزارت ارشاد را نداشت مسئولین ذیربط باید نسبت به برگزاری بدون مجوز قانونی این کنسرت در استان پاسخگو باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: جوانان مذهبی و فرهنگی شهر یاسوج خواسته های خود را در قالب قانون و مصالح نظام مطالبه کنند و ما هم از آنها حمایت می نماییم.

 

شنیده ها از اداره کل ارشاد اسلامی حاکی از آن است که برای برگزاری کنسرت با تعداد بالای 500 نفر حتماً باید از طرف وزارت کشور برای آن مجوز صادر شود و بعد از طی این مراحل، درج تبلیغات برگزاری این کنسرت در سطح استان آغاز شود .

 

این در حالی است که اخیراً مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد کشور در گفت و گو با روزنامه شرق اظهارداشت: برای برگزاری این کنسرت در تاریخ 31 اردیبهشت هیچ گونه  مجوزی از طرف وزارت ارشاد کشور صادر نشده است.

نظرات کاربران