تازه های سایت

28. خرداد 1393 - 0:10
در نشست مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد
انتقاد خادمی از میزان اعتبارات تخصیص یافته به بخش مدیریت بحران استان
استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:استان کهگیلیویه وبویراحمد ازنظر سود دهی به کشور نقش بسزایی را دارد،ولی متأسفانه سهم این استان از این سود فقط دودی است که به چشم ما می رود.

به گزارش خامی به نقل از بویرخبر، ظهرامروز نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع آتش‌سوزی در جنگل‌های استان، با حضور معاون سازمان مدیریت بحران وزارت کشور،سیف قائم مقام جمعیت هلال احمر کشور و تنی چند از مسئولان بلند پایه کشوری و استانی در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد.

سید موسی خادمی استاندار استان در این نشست با انتقاد از برخی اعتبارات داده شده به استان های دیگر در بخش سوانح و مدیریت بحران ابراز داشت: این استان از نظر جغرافیایی و اقلیمی یک استان ویژه در بحث سوانح و مشکلات محیطی و طبیعی قلمداد می شود.

وی ادامه داد: همه این مشکلات دست به دست هم داده و باعث شده که این استان از نظر حادثه خیزی و بلایای طبیعی و بعضاً عمدی از سوی برخی افراد، یک استان منحصر به فرد باشد.

استاندار استان توزیع نامناسب امکانات را یکی از مشکلات اصلی استان در بخش سوانح طبیعی خواند و اظهار داشت: اعتبارات و امکانات مهم هنوز به آن شیوه دلخواه به این استان تعلق نگرفته است.

خادمی اظهار داشت: نبود بالگرد در این استان یکی از مشکلات عمده در استانی که 85درصد مناطق آن را کوهستان در برگرفته است،قلمداد می شود.

سهم کهگیلویه و بویراحمد از نفت تنها دود آن است

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر سود دهی به کشورنقش بسزایی را دارد،ولی متأسفانه سهم این استان از این سود فقط دودی است که به چشم مردم آن می رود.

استاندار در ادامه پوشش گیاهی و مرتعی این استان را یک نعمت سبز برای مردم دانست و گفت: درست است که ما از این درختان سود خوبی را نخواهیم برد، ولی حیات این استان بدون این نعمت غیر ممکن است.

وی ابراز داشت:میوه های درختان بلوط می تواند به عنوان یک پتانسل، کمک بسزایی به سرمایه گذاری و سود دهی این استان کنند.

خادمی در ادامه مدیریت بحران را مدیریت تصمیم گیری سریع دانست و گفت: مدیریت بحران باید با یک مدیریت سریع اداره شود و مدیریت این نهاد باید به گونه ای باشد که خلاء در کارهای دیگر نهادها ایجاد نکند.

استاندار  تحول مدیریت بحران را یک تحول مدیریت بحرانی دانست و گفت: تحول در مدیریت بحران باید به گونه ای خاص مورد پیگیری قرار گبیرد.

 

 

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران