تازه های سایت

30. خرداد 1393 - 0:04
سیاست خارجی دولت تدبیر و امید حفظ حقوق ملت ایران است
رئیس جمهور در جمع مردم خرم آباد گفت: سیاست خارجی این دولت در مسیر تعامل صحیح و درست با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چهارچوب منافع ملی و حفظ حقوق ملت ایران قدم برداشته شده است.

به گزارش خامی ،

شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سفیرافلاک  هواپیمای روحانی رییس جمهور کشورمان در فرودگاه خرم آباد نشست.روحانی  با استقبال استاندار ومجمع نمایندگان لرستان و جمعی از مدیران کل استانی  وارد لرستان شد.

لرستان، امروز میزبان پنجمین سفر هیئت دولت است در این سفر دکتر روحانی و جمعی از وزرا و معاونین باحضور در مناطق مختلف استان در جریان مسائل و مشکلات استان لرستان قرار می گیرند و برنامه های توسعه ای لرستان را مورد بررسی قرار می دهند.

دیدار مردمی حسن روحانی تا ساعتی دیگر در ورزشگاه تختی خرم آباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

 

سرگردانی خبرنگاران در مقابل استان داری لرستان

 

مدیرخانه مطبوعات در این باره   گفت: مسئولین استان از نمایندگان و افکار عمومی وحشت دارند. دلیلی ندارد در این مورد به خبرنگاران استان لرستان بی احترامی شود.

 حسن مرادی خبرنگاران را نمایندگان افکار عمومی دانست و گفت: جایگاه رئیس جمهور از جایگاه مقام معظم رهبری بالاتر نیست. در سال های گذشته در سفر مقام معظم رهبری به لرستان همه خبرنگاران در تمام جلسات حضور داشتند.

 وی با بیان اینکه اگر کارت معتبر خبرنگاران که از طرف استانداری صادر شده است مورد تایید است چرا با حضور خبرنگاران مخالفت می شود .

 مدیر عامل خانه مطبوعات رفتار استانداری لرستان را نسبت به اعزام خبرنگاران بی احترامی دانست و تصریح کرد: مگر خبرنگاران استان بی تجربه هستند که با آن ها مانند عروسک رفتار می شود.

 خبرنگار هفته نامه سیمره و دبیر سرویس خبرتارنمای هومیان نیوز در رابطه با ناهماهنگی در اعزام خبرنگاران می گوید: این اولین بار است که  شاهد بی نظمی در انتخاب خبرنگاران هستیم.

 شرفی  با بیان اینکه متولیان امر می گویند خبرنگاران را به فروگاه نمی بریم و باید به ورزشگاه تختی بروید، افزود: این اقدام نشانه بی احترامی مسئولین به خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی هستند؛ است.

 وی اوج این ناهماهنگی ها در اعزام خبرنگاران را موجب نارضایتی آن ها دانست و گفت: این حرکت به نوعی بی احترامی به رسانه های استان لرستان محسوب می شود.

 شرفی تصریح کرد: چرا روابط عمومی استانداری نباید هماهنگی های لازم را انجام دهد. اگر کارت خبرنگاری برای خبرنگاران صادر شده است، از رفتن آن ها به فرودگاه جلوگیری می شود و تنها عده ای انگشت شمار باید بروند.

 نورمحمد سپهوند سرپرست روزنامه کیهان در استان لرستان با اشاره به ناهماهنگی ها در اعزام خبرنگاران گفت: در آغاز انقلاب اسلامی تاکنون اتخاذ تدابیر امنیت و ایجاد مانع بر سر راه خبرنگاران  در ارتباط با سفرهای ریاست جمهوری بی سابقه است.   

گفتنی است به دنبال این اعتراض، هماهنگی های لازم برای اعزام خبرنگاران برای پوشش خبری استقبال انجام شد.

اعتراض خبرنگاران در مقابل استانداری، در اعزام خبرنگاران به فرودگاه موثر بوده است.

لرستان با مشکل بیکاری و مهار آبهای روان رو به روست

 روحانی  با هیئت همراه خود در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران لرستانی گفت: بسیار خوشحالم که  خداوند توفیق داد تا در این سفر دو روزه در محضر مردم خون گرم و فداکار لرستانِ عزیز باشم.

روحانی  گفت: استان لرستان  با مشکلاتی از جمله بیکاری و مهار آب های روان و سایر مسائل دیگر، مواجه است.

رئیس جمهور افزود: ان شا الله در این سفر، نسبت به این موارد تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس جمهور وارد ورزشگاه تختی شد

  حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان با استقبال پر شور مردم خرم آباد وارد ورزشگاه تختی شد.

لازم به ذکر است تا دقایقی دیگر رئیس جمهور در جمع مردم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت .

تعدادی از اعضای هیئت دولت از جمله محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین یونسی دستیار ویژه روحانی در امور اقوام و اقلیت ها، دکتر روحانی را همراهی می کنند.

در هنگام ورود رئیس جمهور به ورزشگاه تختی یگان های ویژه تشریفات به نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران پرداخت و رئیس جمهور از آن ها سان دید.

لازم به ذکر است تا دقایقی دیگر رئیس جمهور در جمع مردم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت .

در حال حاضر حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در حال سخنرانی در ورزشگاه نختی است.

 

سیاست خارجی دولت تدبیر و امید حفظ حقوق ملت ایران است

 

 روحانی در جمع مردم خرم آباد گفت: خدا را شاکرم در ماه شعبان، ماه ولادت حضرت ولی عصر (عج) و ماهی که همزمان با سالگرد انتخابات پرشور 24 خرداد سال 92 که به تعبیر مقام معظم رهبری ملت بزرگ ایران حماسه سیاسی عظم و جاودانه ای را به یادگار گذاشت همزمان شده است.

روحانی گفت: مردم لرستان در مسیر ایستادگی ، دفاع از کشور، آبادانی این سرزمین و برای حمایت از فرهنگ دینی، اسلامی  و اهل بیت عصمت و طهارت و هر آنچه که داشتند در کف اخلاص گذاشتند.

گزارش تصویری حضور ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی خرم آباد

وی سرزمین لرستان را سرزمین علم و اندیشمندان نامید و افزود: سرزمین لرستان سرزمین علما، بزرگان، مراجع و اندیشمندانی صاحب نظر مانند آیت اله بروجردی، آیت اله کمالوند و آیت اله سلطانی است.

رئیس جمهور با اشاره به مشکل بیکاری در لرستان اظهار داشت: این سرزمین سرزمینی نیست که مردمش تنها در استادیوم ورزشی از بیکاری رنج باشند. بلکه مردم در مسیر حرکت شعارهای زیادی در خصوص بیکاری سر دادند.

روحانی  کنترل و مهار تورم را هدف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی دولت مصمم است که راه خود را در زمینه کنترل و مهار تورم ادامه دهد. دولت قدم به قدم به وعده های خود به مردم  در زمینه مهار و تورم در مسیر حرکت است.

وی ادامه داد: در آغاز شروع به کار دولت تورم نقطه به نقطه 43 درصد بود که این تورم امروز به 16 درصد رسده است.

رئیس جمهور کشور در جمع مردم خرم آباد تاکید کرد: برای رساندن مردم به زندگی راحت و رفاه اجتماعی  دولت در کنار مجلس شورای اسلامی  و رهنمود های مقام معظم رهبری تا رسیدن به نقطه مطلوب راه را ادامه خواهد  داد .

گزارش تصویری حضور ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی خرم آباد

 

روحانی با اشاره به مشکلات مردم در حوزه سلامت گفت: قدم دیگر دولت کاهش رنج مردم در زمینه سلامت است. دولت برای بهتر شدن شرایط  بیمارستان های دولتی، معالجه بیماران صعب العلاج  و مردمی که در رنج بیماری های خاص هستند قدم برداشته است.

وی گفت: در سال جاری دولت روز به روز در مراجعه به بیمارستان ها، مراجعه به داروخانه ها برای تهیه دارو و نیز کمک به بیمه ها در تلاش است که شرایط را برای مردم سهل تر می کند.

رئیس جمهور این تصمیمات را برای رفاه حال مردم عنوان کرد و اظهار داشت: همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار داده ایم.

وی با اشاره به بودجه های اختصاص داده شده به لرستان افزود:  در زمینه تولید دولت قدم هایی را برداشته است در همین راستا دو هزار و 600 میلیارد تومان هم بودجه دولتی و هم بودجه خصوصی  برای رونق تولید به لرستان اختصاص داده شده است.

به گفته وی تا کار برای جوانان ایجاد نشود مسئله بیکاری حل نخواهد شد.

روحانی  جنگل های بلوط را سرمایه بزرگ زاگرس عنوان کرد و گفت: مسئله زیست محیطی جنگل های بلوط در همه ارتفاعات زاگرس وجود دارد و در لرستان کمتر و در استان ایلام بیشتر است. جنگل های بلوط سرمایه بزرگ زاگرس، استان های همجوار زاگرس و کل ایران است و با برنامه ریزی های این مشکل حل خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکلات زیست محیطی دیگری وجود دارد که برخی توسط دولت و برخی با کمک کشورهای همسایه حل خواهد شد.

رئیس جمهور  به سیاست خارجی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست خارجی این دولت در مسیر تعامل صحیح و درست با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چهارچوب منافع ملی و حفظ حقوق ملت ایران  قدم برداشته شده است. 

وی گفت: همان طور که برای رفع تحریم ها و احقاق حقوق مردم ایران قدم های اولیه برداشته شده است؛ قدم های بعدی نیز برداشته می شود.

روحانی افزود:  امروز سربازان دیپلماسی در خط مقدم مذاکرات، مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدر ملت ایران و حقوق ملت ایران را بداند  به اعتقاد من  می توان در زمینه حقوق هسته ای و رفع تحریم ها قدم های اصلی و نهایی را برداریم.

نظرات کاربران