تازه های سایت

1. تير 1393 - 22:20
برنامه‌های معارفی سیما برای ماه رمضان
تلویزیون برای ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر سریال، برنامه های معارفی ویژه‌ای را در قالب‌های نشاط آور تدارک دیده است.

به گزارش خامی ، به نقل ازواحد مرکزی خبر،  دبیر شورای معارف سیما درنشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های معارفی ماه مبارک رمضان سیما با بیان این مطلب گفت: امسال برای ماه رمضان یک کنداکتور و جدول مجازی برای برنامه‌های ترتیل قرآن طراحی شده است و مردم می‌توانند از ساعت یک بامداد تا هنگام اذان مغرب از یکی از شبکه ها شاهد ختم جزء‌ ‌روزانه قرآن کریم باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های یک جز ترتیل قرآن کریم از شبکه‌های سیما خاطر نشان کرد: شبکه یک هر روز بعد از نماز صبح یک جز ترتیل را از حرم امام رضا (علیه السلام) پخش می‌کند، همچنین ترتیل نوجوانان ساعت 11 به صورت زنده پخش می‌شود؛‌ شبکه چهار نیز برنامه ترتیل خود را ساعت پنج بعدازظهر از اصفهان پخش می‌کند و برنامه ترتیل شبکه تهران نیز هر روز ساعت 13:45 دقیقه از شهرری پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن افزود:‌ شبکه قرآن نیز سه نوبت پخش یک جزء قرآن را دارد؛ این سه نوبت شامل برنامه ساعت یک بامداد به صورت تولیدی، یک نوبت به صورت زنده بعد از نماز صبح از آران و بیدگل و برنامه پخش ترتیل از حرم رضوی هر روز ساعت 10:30 صبح به صورت زنده است.

دبیر شورای معارف سیما درباره جدول پخش و کنداکتور مجازی سخنرانی‌ها نیز گفت: شبکه یک سیما هر روز ساعت 12 سخنرانی‌های حاج‌آقا مجتبی تهرانی، ساعت 18:30 سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی و شبکه دو ساعت 13:30 سخنرانی حجت‌الاسلام انصاریان و ساعت 7 سخنرانی آیت الله مهدوی کنی را پخش می‌کند؛ ضمن اینکه شبکه سه نیز قبل از اذان ظهر سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر رفیعی را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های سخنرانی ویژه شبکه چهار افزود: شبکه چهار در ساعت یک بامداد سخنرانی علامه جعفری، ساعت 12:30 سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی و ساعت 15 سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی را پخش خواهد کرد؛ همچنین سخنران ویژه سحر این شبکه آیت‌الله فاطمی‌نیا خواهد بود و شبکه تهران نیز ساعت 10:45 سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد را پخش می‌کند.

گروسی درباره برنامه‌های سخنرانی شبکه قرآن و معارف سیما در ایام ماه مبارک رمضان گفت: این شبکه ساعت 9:30 سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی، ساعت 13:30 سخنرانی‌های زنده از حرم حضرت معصومه (س)، ساعت 16:30 سخنرانی‌های آیت الله ناصری و ساعت 24 سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان پخش خواهد کرد.

دبیر شورای معارف سیما با اعلام ساعات پخش سخنرانی مراجع از شبکه‌های سیما افزود: سخنرانی مراجع هر شب قبل از سریال‌های ویژه هر شبکه پخش خواهد شد، شبکه یک سخنرانی آیت الله نوری همدانی، شبکه دو سخنرانی آیت‌الله سبحانی و شبکه سه سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه شب‌های قدر ادامه داد: شبکه یک برنامه ویژه شب‌های قدر حرم امام رضا علیه السلام، شبکه دو برنامه حرم حضرت معصومه (س) یا برنامه حرم شاهچراغ، شبکه سه برنامه ویژه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) یا برنامه امامزاده صالح و شبکه چهار برنامه مسجد مقدس جمکران یا مصلی تهران را پخش خواهد کرد.

گروسی همچنین از پخش زنده محفل انس با قرآن در محضر مقام معظم رهبری به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد.

وی در خصوص ویژه‌ برنامه‌های سحر شبکه‌های سیما  هم گفت: برنامه ماه خدا به صورت زنده  از ساعت 2:30 با اجرای حسن سلطانی از شبکه یک به روی آنتن می‌رود که گفتمان این برنامه دعوت به خیر است و برخی از بخشهای این برنامه شامل  مباحث اخلاقی آیت‌الله ناصری، بیان احکام روزه، مناجات‌خوانی و ادعیه، وصیت‌نامه شهدا و بزرگان و ارتباط تلفنی با استادان اخلاق و ائمه جمعه است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به ویژه برنامه سحر شبکه 2 افزود: ویژه برنامه سحر شبکه دو برنامه سحر اولی‌ها است که برخی بخشهای این برنامه نیز شامل دعاهای کودکانه، احکام کودکانه، آیتم دیدنی‌ها که تصاویری از دعاهای کودکان و حضور آن‌ها در مسجد را به نمایش می‌گذارد و معرفی کتاب‌ نوجوانان است.

گروسی با اشاره به برنامه‌ ویژه سحر شبکه قرآن و معارف اسلامی گفت: برنامه نسیم اجابت با اجرای سیدکمال هاشم‌زاده نیز شامل کارشناسی آیت‌الله ناصری، ارتباط تلفنی با اساتید اخلاق و ائمه جمعه، مستند شهدا، مستند جانبازان، پخش قسمت‌هایی از ادعیه‌ای مانند ابوحمزه ثمالی و مناجات‌خوانی به صورت زنده است.

وی همچنین با اشاره به ویژه برنامه‌های افطار که به صورت زنده از چهار شبکه سیما پخش می‌شود افزود: شبکه یک ویژه برنامه شهر باران را با گفتمان ماه رمضان، موفقیت و خوشخبتی را با اجرای داریوش کاردان هر روز روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و شبکه قرآن نیز برنامه ضیافت را با گفتمان معرفی الگوهای بندگی و توجه به مراجع و علمای گذشته روی آنتن می‌برد.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه امسال هم برنامه ماه عسل قبل از افطار به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود گفت:‌ ماه عسل با اجرای علیخانی به مدت 70 دقیقه قبل از  اذان مغرب از شبکه سه به روی آنتن می رود، البته روال این برنامه مانند قبل ادامه دارد و دچار تغییر اساسی نشده است، اما مهمانان ویژه و نوآوری‌های و نشاط بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.

وی ضیافت را ویژه برنامه زنده شبکه قرآن و معارف سیما ذکر کرد و افزود: شبکه جام جم نیز برای سه کانال خود برنامه زنده ویژه افطار تدارک دیده است.

گروسی با اشاره به ویژه برنامه‌های شبکه قرآن برای ماه مبارک رمضان گفت:‌ برنامه یاد خدا هر روز از ساعت 12 الی 13 با حضور حجج‌الاسلام راشد یزدی، حاج‌علی‌اکبری و ثمری پخش خواهد شد و برنامه نمایشی «لحظه درنگ»‌ با موضوع انسان در قرآن نیز از دیگر برنامه‌های این شبکه است که ساعت پخش آن هر روز 10:30 صبح خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن دیگر ویژه برنامه این شبکه را در ایام رمضان برنامه باران اعلام کرد و افزود: این برنامه شب‌های جمعه و شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و وفات حضرت خدیجه (س) با محوریت دعا و نیایش پخش می‌شود.گروسی با اشاره به اینکه در برنامه‌های ویژه ماه رمضان به عنصر جذابیت توجه ویژه‌ای شده است گفت:‌ طبق نظرسنجی‌ها برنامه های معارفی سیما روز به روز با مخاطبان بیشتری روبرو است به طوری که بالاترین میزان تشکر مخاطبان از برنامه‌های سیما مربوط به برنامه‌های معارفی می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران