16. تير 1393 - 11:02
200يتيم زير 18 سال لنده اي چشم انتظاركمك حاميان
مدير كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان لنده گفت: 200 يتيم زير 18 سال لنده اي چشم انتظاركمك حاميان مي باشند كه اميدواريم در اين ماه پرخير وبركت رمضان مورد حمايت مردم اين شهرستان و سراسر كشور قرار گيرند.

به گزارش خامی ، كرامت دوستي در گفت و گوي اختصاصي با پايگاه خبري تحليلي خبر لنده اظهار كرد: غم از دست دادن پدر و حسرت داشتن پدر در خرد سالي بد ترين غذاب روحي و رواني است كه بر تن و روح كوچك ايتام براي هميشته تاريخ نقش مي بندد.

وي افزود: ماه رمضان ماه اكرام ايتام و نيازمندان است ، ماه رمضان ماه نوازش كردن و اكرام ايتام است و در اين ماه همه وظيفه داريم به اين انسان هاي كه بيشتر محتاج محبت اند كمك كنيم چه كمك مالي و چه روحي و رواني.

مدير كميته امدادشهر ستان لنده تصريح كرد: بهترين جايگاه نزد پرودگار بعد از با تقوا ترين انسان ها ، نيكو كار ترين انسان هاي هستند كه در محضر خداوند و براي رضاي خداوند دست نيازمندان را به گرمي مي فشارد و ايتام را به نيكي اكرام مي كند.

وي در ادامه به آيه اي از قرآن اشاره كرد كه مي فرمايد:" وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَ بَنی‏ إِسْرائیلَ لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ ذِی الْقُرْبى‏ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکین‏" (و به یاد آورید زمانی را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خداوند یگانه را پرستش نکنید و به پدر و مادر و یتیمان و بینوایان نیکی کنید).

دوستي اظهار كرد: هيچ جامعه اي نيست كه كودكانش در غم از دست دادن والدين خود در دوران طفوليت را به خود نديده باشد ولي براي التيام غم از دست دادن والدين نهاد هاي مردمي به نحو شايسته به آنان كمك مي كنند كه اين روحيه در كشور ايران با اكرام ايتام و حمايت از آنان صورت مي گيرد.

وي اذعان كرد: 200يتيم زير 18 سال لنده اي چشم انتظاركمك حاميان مي باشند كه اميدواريم در اين ماه پرخير وبركت رمضان مورد حمايت مردم اين شهرستان و سراسر كشور قرار گيرند.

مدير كميته امداد شهرستان لنده در ادامه خاطرنشان ساخت: بدون شك رسيدگي به امور ايتام از وظايف ذاتي كميته امداد است ولي حمايت هاي مادي و معنوي مردم با احسان و نيكوكاري در اكرام ايتام مي تواند از بروز مشكلات مفاسد اخلاقي و زمينه به فساد كشانيده شدن ايتام جلوگيري كند.

وي يادآورشد: همه ما وظيفه داريم از سيره و روش انبياء الهي و امامان معصو(ع) پيروي و الگو گيري كنيم و بهترين الگو براي كمك به ايتام مولي الموحدين امام علي (ع) كه الگويي بي بديل در يتيم نوازي و كمك به ايتام است و بايد همه ما از اين امام مهرباني الگو بگيريم و به يتيمان كمك كنيم .

دوستي اظهار كرد: كمك هاي ماهيانه به ايتام تحت حمايت حاميان به منظور توانمند سازي آنان و تأمين آتيه اي روشن براي پرداخت هزينه هاي آنان هزينه خواهد شد و هر شخص نيز مي تواند علاوه بر كمك هاي نقدي كمك هاي جنسي و اقلام ضروري آنان را تأمين نمايد.

مدير كميته امداد شهرستان لنده در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم در ماه مبارك رمضان حاميان بومي بيشتري را براي براي حمايت از ايتام جذب كنيم تا بار ديگر شاهد نوعدوستي مردم شريف شهرستان لنده باشيم.

 

نظرات کاربران