18. تير 1393 - 14:24
از اولویت بندی جالب رئیس برای چینش نیروها تا دست زدن در روز وفات حضرت خدیجه(س)
روز گذشته با حضور مسئولین شهرستانی و معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید آموزش و پرورش چرام برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خامی ، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چرام، روز گذشته و با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه چرام،فرماندار و جمعی از فرهنگیان چرامی مراسم معارفه رئیس جدید آموزش وپرورش چرام در مسجد امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد .

در ابتدای این مراسم امام جمعه چرام با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید بحث پرورش را جدی گرفت، اظهار داشت: یکی از جاهای که می توان در آن فرهنگ را نهادینه کرد آموزش و پرورش است و نباید آموزش و پرورش را به مکانی برای جنجال جناح های سیاسی تبدیل کنیم.

طزری افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی دارای اصولی هستیم و اینکه کسی به کدام جناح سیاسی وابسته باشد مهم نیست، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که مسائل سیاسی نمی تواند باعث شود که مسائل آموزشی و علی الخصوص مسائل تربیتی مان را فراموش کنیم.

بعد از سخنرانی امام جمعه چرام نوبت به جمالی رئیس سابق آموزش و پرورش چرام رسید تا دقایقی را به ارائه گزارشی از عملکرد 6 ساله خود بپردازد.

وی اظهار داشت: در مدت ریاستم بر آموزش و پرورش چرام تلاش کردم تا خودم را وقف آموزش و پرورش کنم و برای همکارانم آبرویم را بگذارم و نگاهم بر این بود که اگر نتوانم مشکلی را حل کنم ، حداقل بار خاطر نباشم اما یار شاطر باشم.

در ادامه این مراسم معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه قرار گرفت و ضمن تشکر از زحمات مدیر سابق آموزش و پرورش چرام گفت: مهمترین رکن موجود در آموزش و پرورش، قدرت تعامل و تقارب با همکاران است که آقای جمالی به خوبی این کار را انجام دادند.

از حاشیه های جالب سخنرانی یاری پور، آغاز سخن وی با یک دوبیتی لری بود که تحسین حاضرین را به همراه داشت.

با پایان سخنرانی یاری پور، مراسم معارفه صدرالله عزیزی آغاز شد و پس از قرائت حکم انتصاب توسط موسوی فراز مسئول اداره تشکیلات و انتصابات اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، حکم انتصاب عزیزی به وی اهداء شد و از زحمات جمالی قدردانی به عمل آمد.

نوبتی هم که می بود این بار نوبت عزیزی بود تا به روی سن بیاید و از برنامه ها، اهداف و راهبردش در آینده بگوید.

وی در ابتدا سخنان خود را با این حدیث از امام علی(ع) آغاز کرد که فرمود" هرکه یک کلمه به من یاد دهد مرا تا آخر عمر بنده خود کرده است" و گفت: این جمله ساده ولی زیبا و پر محتوا نشان می دهد که رسالت تعلیم و تربیت و شان و منزلت معلم بسیار حائز اهمیت است .

رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش کلید توسعه جوامع محسوب می شود و به همین دلیل تمامی حرکات و تصمیمات این نهاد فرهنگی و آموزشی جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

عزیزی با انتقاد از شتاب زدگی در اجرای طرح سند تحول بنیادین گفت: من سند تحول بنیادین را کامل مطالعه نکرده ام و قبول دارم که یک سند بالا دستی است اما اعتقاد دارم در سند تحول بنیادین شتاب زده عمل شده است.

اما جالب ترین و در نوع خود عجیب ترین قسمت سخنان عزیزی مربوط به بخش پایانی سخنان وی بود که با اشاره به مقوله چینش نیروها که هرساله با حساسیت زیادی انجام می شود،گفت: بنده در بحث چینش نیروها و در صورت نیاز مبنا را در شایسته سالاری می دانم، البته طبیعی است که اولویت با کسانی است که بیشتر همراهی با برنامه های دولت تدبیر و امید خواهند داشت.

با بیان این سخنان از زبان عزیزی، عده ای بدون توجه به شأن و منزلت مسجد و همچنین سالروز رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه(س) شروع به دست زدن کردند که امام جمعه چرام با قرار گرفتن پشت تریبون و تذکر لسانی، از آنها خواست تا اگر با سخنان عزیزی موافقند به جای تشویق، صلوات بفرستند.

 

نظرات کاربران