18. تير 1393 - 14:27
جهاد فرهنگي بهترين راه براي مقابله با استحاله فرهنگي است
استاد دانشگاه و حوزه علميه قم مطرح كرد: بهترين راه براي مقابله با استحاله فرهنگي ،جهاد فرهنگي است و وظيفه شرعي همه ماست كه در اين راه از هيچ كوششي دريغ نكنيم و تا تحقق آن تلاشي جهادي داشته باشيم.

به گزارش خامی ، به نقل از خبر لنده ، حجت الاسلام خليل نظري در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان لنده بيان كرد: فرهنگ به عنوان يكي از بهترين اميد ها و آرزو هاي انقلاب اسلامي است كه بايد در جامعه عملي شود.

وي افزود: شوراي فرهنگ عمومي هر شهرستان بازوي تصميم گيري در باره ي مسائل و مشكلات فرهنگي هر شهرستان مي باشد كه نقش تعيين كننده اي در سرفصل هاي فرهنگي آن شهرستان دارد.

 استاد دانشگاه وحوزه علميه قم تصريح كرد: شوراي فرهنگ عمومي در باره ي تصميمات اتخاذشده در جلسات بايد مستحكم و استوار بايستد و برنامه ريزي كلان فرهنگي داشته باشد.

وي تاكيد كرد: استفاده از موسيقي غربي و خارجي و داخلي كه همراه با غنا و تحريك آميز باشد برابر تمام فتوا هاي مراجع غيرمجاز و حرام مي باشد.

نظري اظهار كرد: بهترين راه براي مقابله با استحاله فرهنگي ،جهاد فرهنگي است و وظيفه شرعي همه ماست كه در اين راه از هيچ كوششي دريغ نكنيم و تا تحقق آن تلاشي جهادي داشته باشيم.

وي در ادامه اظهار كرد: كشور ما و ملت يك ملت مسلمان اند كه نبايد هرگز در مراسمات حرام و زير بار حرف هاي حرام در محافل و مجالس حرا م بروند.

اين استاد دانشگاه و حوزه علميه قم گفت: اگر ما به شعار هاي كه همه ساله توسط مقام معظم رهبري در ابتداي هر سال مشخص مي شود عمل مي كرديم ، الان بعنوان يكي از ابر قدرت هاي جهان در مباحث فرهنگي ، اجتماعي، اعتقادي ، اقتصادي و نظامي جلو تر بوديم كما اينكه در برخي از آنها جلوتريم.

وي اظهار كرد: متاسفانه در چندين سال اخير فاصله هاي زيادي با فرهنگ گرفته ايم به طوري كه يكي از مهمترين دغدغه ها و تاكيدات مقام معظم رهبري بر روي مسئله فرهنگ است.

نظري در ادامه گفت: عدم توجه به مسئله حجاب در خانواده ها ، محافل ، مدارس و دانشگاه ها باعث فاصله گرفتن از مسئله حجاب شده است.

وي به عدم نظارت بر شركت هاي توليدي نخ و پارچه و طراحان  مد و لباس اشاره كرد و گفت: در سايه غفلت و عدم نظارت مسئولان صنعت و معدن و تجارت كشور و شوراي عالي نظارت بر طراحان مد و لباس شاهد شو هاي لباس غربي با بدترين نوع دوخت و ابتذال در نوع طراحي مد و لباس هستيم.

اين كارشناس مذهبي اظهار كرد: براي مقابله با معضلات فرهنگي بايد ادارات و نهاد ها برنامه و بودجه هاي فرهنگي خود را يك كاسه كنند تا از اثر گذاري بيشتري برخوردار شوند.

نظري در پايان تصريح كرد: براي اجراي بهتر برنامه هاي فرهنگي بايد به پيوست فرهنگي در برنامه هاي فرهنگي توجه بيشتري شود .

نظرات کاربران