18. تير 1393 - 14:36
بی حجابی یواشکی فتنه ای جدید از سوی استکبار و غرب
فعال فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی حجابی یواشکی فتنه ای جدید از سوی استکبار و غرب برای کم رنگ تر کردن حجاب در فضای عمومی جامعه است.

به گزارش خامی ، به نقل از بویرخبر، ستارهدایت خواه فعال فرهنگی استان در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان به مبحث اصلی حجاب و عفاف اشاره کرد و ابراز داشت:مسئله حجاب و عفاف مسئله ای مهم در سطح جامعه اسلامی است که باید با یک دید استرتژیک فرهنگی به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: مسئولان باید مسئله حجاب و عفاف را در ادارات استان نهادینه کنند و در صدد مداوی آن باکار فرهنگی باشند.

نماینده پیشین شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: حجاب از مقوله های فرهنگ است و با بخش نامه نمی توان حجاب را در بیشتر ادارات نهادینه کرد.

هدایت خواه از وضعیت نامطلوب بدحجابی در بیشتر موسسات اداری و سطح جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت:متأسفانه رسوخ مدهای غربی در بیشتر جامعه و در سطح بعضی از موسسات دولتی بسیار محضر است که این موضوع خطری برای ماست.

وی با بیان این موضوع که ما باید مسئله بد پوششی و بد حجابی را از ریشه کنترل کنیم خاطر نشان ساخت: متأسفانه گاهاً دیده می شود که این بد حجابی در بین آقایان هم رسوخ کرده و باعث ولنگارهای در جامعه شده است.

فعال فرهنگی استان با بیان این موضوع که ما باید بدانیم اصل بدحجابی از کجا نشأت می گیرد و باید برای آن راه حلی مهم را ایفا کنیم ،اظهار داشت: یکی از مهمترین گزینه هایی که استکبار بر روی آن زوم کرده، مسئله بد حجابی و بد پوششی در دنیای اسلام و کشور ایران اسلامی است.

بی حجابی یواشکی توطئه جدید استکبار در برهه کنونی است

هدایت خواه در ادامه به توطئه نرم دشمن در برهه کنونی اشاره داشت و  گفت: بی حجابی یواشکی فتنه ای جدید از سوی استکبار و غرب برای کم رنگ تر کردن حجاب در فضای عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: فضای مجازی باید دید کافی و وافری را بروی بیشتر موضوعات فضای مجازی در بحث حجاب و عفاف از خود نشان دهد.

بیشتر خانواده ها با اصل فریضه حجاب بیگانه اند

هدایت خواه یکی از عمده مشکلات بد حجابی در جامعه را نهادینه نشدن فریضه الهی حجاب و عفاف در بین خانواده ها دانست و گفت:خیلی ها دوست دارند که حجاب داشته باشند ولی متأسفانه با حدود حجاب آشنا نیستند و فکر می کنند فریضه حجاب همین حجابی است که وجود دارد.

وی در ادامه ضعف اعتقادی را یکی از ریشه های مهم و اصلی بد حجابی در بستر جامعه و خانواده ها دانست و ابراز داشت :بد آموزی و الگوسازی نامناسب از برنامه های تلوزیونی و ماهواره ای یکی از مهمترین عوامل بدحجابی در بستر خانواده هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه به مبحث رسوخ توطئه جدید دشمن در بستر خانواده ها اشاره داشت و گفت: بحث ماهواره یکی از مشکلات اصولی و ریشه ای در بستر خانواده هاست که در حال حاضر کشورهای اسلامی را در زنجیر خود قرار داده است.

شبکه های ماهواره ای اصل حجاب در جامعه اسلامی را نشانه گرفته اند

هدایتخواه ابراز داشت:شبکه های ماهواره ای و به تبع آن مبانی غرب  حث حجاب و عفاف را در سرلوحه کاری خود قرار داده اند و از آن به عنوان یک فرهنگ مرده و فراموش شده در برنامه های خود یاد می کنند.

وی خاطر نشان کرد:تا وقتی که ماهواره در بستر خانواده ها وجود داشته باشد،حجاب که جای خود دارد، شاید در آینده شاهد عوامل شدیدتر و وقیحانه تری در جامعه باشیم.

فعال فرهنگی استان در ادامه عوامل اقتصادی و الگوی نامسب برخی افراد را عامل اصلی بدحجابی و بد پوششی در جامعه دانست و گفت: برخی مواقع فرق گذاشتن بین طبقات جامعه خود باعث بدحجابی و ولنگاری خواهد شد.

چرخش صد و هشتاد درجه ای سیاست های فرهنگی

هدایت با انتقاد از برخی سیاست های فرهنگی در سطح کشور ،خاطر نشان کرد: در بعضی مواقع سیاسیت های فرهنگی به جای عمل کردن چرخشی صدو هشتاد درجه ای از خود نشان داده که نتایج آن برخلاف خواسته های ما و مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بحث حجاب و عفاف را به صورت ریشه های رصد کنیم و در صدد حل این موضوع از طبقات پایین تر مانند مدارس باشیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان مصداقی از ترویج بدحجابی در دانشگاه‌ها گفت: برای نمونه یک استاد اخلاق اسلامی امروز بر سر کلاس دانشگاه از عواقب بدحجابی سخن می‌گوید و فردای همان روز استادی دیگر با هر نیتی حجاب و لزوم حفظ آن را زیر سؤال می‌برد که این‌ نوعی پارادوکس و دوگانگی در گفتار می‌شود.

 

نظرات کاربران