18. تير 1393 - 14:46
عکس/ همایش خیرین و نیکوکاران در یاسوج برگزار شد
همایش خیرین و نیکوکاران کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خیرین و جمعی از مسئولان ارشد استانی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خامی ، امی به بیان دیدگاه های شرعی درخصوص حمایت از فقرا پرداخت و اظهار داشت: درموقع کمک کردن توسط اغنیا به فقرا شیطان از درون با اغنیا همدم شده و سعی در منصرف کردن وی از کمک به فقرا می شود به طوری که شیطان می گوید.

وی با تأکید بر اعتماد سازی در کمیته امداد بیان داشت: یکی اینکه اموالی که کمک می شود دقیقا به فقرا داده شود و دوم اینکه از سوق دادن کمیته امداد و کمک های مردمی در جهت سیاسی خاصی خودداری شود.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با دعوت خیرین و متمکنین در کمک به مردم بی بضاعت و نیازمند بیان کرد:بسیاری ازمردم برای معیشت خود به حمایت افراد غنی نیاز دارند و هر انسانی غنی که نیازمندی را در ثروت خود شریک کند، رضایت خدواند را جلب نموده است.

ملک حسینی به لزوم اعتماد سازی کمیته امداد در توزیع عادلانه کمک های مردمی اشاره کرد وگفت: هرگونه شبهه در امر توزیع انعام های مردم به نیازمندان و احیانا سیاسی کاری در این نهاد، مشارکت مردمی را کمرنگ خواهد کرد.

سید غلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)کهگیلویه و بویراحمد در ادامه برنامه هدف از برگزاری همایش خیرین در ماه مبارک رمضان را ترویج فرهنگ انفاق و کمک به نیارمندان بیان کرد.

وی با اشاره به پایین بودن میزان مشارکت مردمی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 85 درصد کمک های اعطای به نیازمندان از طریق بودجه دولتی و 15 درصد مشارکت مردمی است که این امر بیانگر پایین بودن فرهنگ مشارکت در این استان است.

وی به ضرورت رفع نیازهای 17هزار نوعروس مددجو،9هزار مددجوی فاقد مسکن،13هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند اشاره کرد افزود: خیرین و افراد متمکن برای تأمین نیازهای این قشر بیش از پیش به یاری کمیته امداد و خانواده مددجویان بشتابند.
در پایان برنامه از تمبر این همایش توسط نماینده ولی فقیه در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیر کمیته امداد،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره پست استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

از کمک های خیرین در این همایش اهدای 600 میلیون ربال توسط حاج حسین ایموری برای سرپرستی 60 نفر که هر کدام به مبلغ یک میلیون تومان و اهدای 350 میلیون ریال توسط آقای غزالی بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران