19. تير 1393 - 11:00
برخی باسوادها هنوز تفاوت "باغی" و باقی را نمی دانند/خاتمی "باغی" است/اگر خاتمی ممنوعیت ندارد چرا تاکنون سفر خارجی نداشته؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی ها مدعی هستند که ممنوعیت خاتمی جایی به تصویب نرسیده؛ اگر اینطور است باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا خاتمی تاکنون مسافرت خارجی نداشته است.

به گزارش خامی ،

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و یکی از نمایندگان تذکر دهنده در مورد اجرای حکم خاتمی در گفت و گو با خبرنگار سیاس یشبکه اطلاع رسانی دانا، اظهار داشت: حکم خاتمی مانند حکم موسوی و کروبی است و اقداماتی که خاتمی در فتنه انجام داد اگر بیشتر از موسوی و کروبی نباشد کمتر از آنها نبود.

وی افزود: خاتمی حق حضور در هیچ کنفرانس، سمینار و فعالیت اجتماعی و سیاسی را ندارد و روزنامه هایی هم که اقدام با انتشار اخبار وی می کنند اقدامشان تخلف است.

کرمی قدوسی با تاکید بر اینکه خاتمی از عناصر کلیدی فتنه است، اظهار داشت: برخی ها مدعی هستند که ممنوعیت خاتمی جایی به تصویب نرسیده؛ اگر اینطور است باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا خاتمی تاکنون مسافرت خارجی نداشته است.

وی در همین رابطه گفت: اخیرا خاتمی قصد داشت به یکی از کشور های اروپایی سفر کند و برای عزیمت به این سفر اصرار هم داشت ولی به دلیل حکم ممنوع الخروجی نتوانست این کار را انجام دهد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر رسانه های منصوب به دولت قصد بازسازی چهره خاتمی را دارند در حالی که اینکار خلاف امنیت ملی است.

کریمی قدوسی در خصوص ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تذکر نمایندگان در مورد خاتمی غلط املائی داشته توضیح داد: ما در متن تذکر نوشته بودیم که خاتمی از سران و حامیان فتنه آمریکایی 88بوده و هم اینک نیز از آن گناه توبه نکرده و بر مواضع خود در برابر انقلاب باغی است؛ برخی رسانه ها مدعی شدند که کلمه "باغی" در این تذکر اشتباه نوشته شده که البته این ادعا مضحک است چرا که اگر مسئولان این رسانه ها یک تحقیق کوچک می کردند متوجه می شدند که معنی باغی چیست.

کریمی قدوسی با بیان اینکه برخی باسوادها هنوز تفاوت "باغی" و "باقی" را نمی دانند اظهار داشت: از نظر فقهی کسی که باغی است حکمش اعدام است و در واقع "باغی" به معنای سرکش و ظغیان گر است؛بنابراین تذکر نمایندگان هیچ ایرادی نداشته و کسانی که به این تذکر ایراد گرفته اند بهتر است یک مراجعه به دایرت المعارف ها داشته باشند.

برخی سایت‌ها مدعی شده بودند که در این تذکر، کلمه "باقی"‌ به غلط "باغی"‌نوشته شده و علاوه بر نویسنده تذکر ، هیچ کدام از نمایندگان امضا کننده هم متوجه این غلط املایی فاحش نکرده اند!

MPT

 

نظرات کاربران