23. تير 1393 - 11:41
عکس/یاسوج در تسخیر بنرهای مالیاتی
با تبلیغات گسترده اداره مالیات استان کهگیلویه و بویراحمد در جهت ترغیب مؤدیان مالیاتی، شهر یاسوج در تسخیر بنرهای تبلیغاتی این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش خامی ، با پیشرفت علم و فناوری، تبلیغات نیز پیشرفت کرده و نهادها و سازمان ها برای ارائه خدمات و همچنین هشدارها و توصیه ها اقدام به تبلیغات می نمایند.

این تبلیغات به شکل های گوناگون می تواند صورت پذیرد از نصب بنر گرفته تا آگهی های تبلیغاتی در رسانه ها ارتباط جمعی.

اداره کل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای ترویج فرهنگ پرداخت مالیات و همچنین ترغیب مؤدیان مالیاتی اقدام به اطلاع رسانی گسترده نموده است و در همین راستا با نصب بنر در فضای شهر یاسوج آخرین مهلت پرداخت عوارض و مالیات را به آن ها گوشزد می کند.

اما به نظر می رسد این اداره در این کار زیاده روی کرده به طوری که در هر گوشه از شهر که نگاه می کنیم بنرهای تبلیغاتی این اداره خودنمایی می کند.

این روزها که مصادف شده است با حلول ماه مبارک رمضان، شهروندان یاسوجی به جای مشاهده  بنرهای معنوی و همچنین برگزاری مراسمات مذهبی در شهر، مجبورند بنرهای رنگارنگ اداره مالیات را در گوشه و کنار شهر مشاهده کنیم.

بعد از تبلیغات رنگارنگ و وسوه انگیز بانک ها در معرفی سودهای بانکی، این بار نوبت به اداره مالیات استان رسیده که با نصب بنر در سطح شهر، آن هم به تعداد زیاد ابراز وجود کرده و به مردم یادآوری کند که باید مالیات پرداخته شود.

در این که همه موظف به پرداخت مالیات هستند و برای پیشرفت هر حکومت و مملکتی پرداخت مالیات واجب و ضروری است شکی نیست اما آیا لازم است برای اطلاع رسانی، اقدام به چاپ و نصب بنرهایی آن هم با این گستردگی در سطح شهر نمود که هزینه های آن از بیت المال و جیب عموم مردم صرف می شود.

همان گونه که مسئولان می دانند امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است که اقتصاد به عنوان یکی از ابعاد مهم سخنان مقام معظم رهبری در چند سال گذشته مطرح بوده و فرهنگ نیز زیربنای آن معرفی شده است.

اما آیا با توجه به فرمایشات رهبری، مدیران ما فرهنگ استفاده از بیت المال را آموخته اند یا اینکه فقط برای کارنامه کاری خود اقدام به ریخت و پاش های اداری می کنند.

آیا هزینه ای که در اختیار ادارات و نهادها برای تبلیغات قرار می گیرد با حساب و کتاب است یا اینکه در برخی از ادارات حکایت «هر که بامش بیش ، برفش بیشتر» خواهد بود و هزاران سئوال دیگر.

سخن آخر، این روزها روزهای دعا و نیایش است و متبرک به میلاد فرخنده کریم اهل بیت (ع)، علی رغم تبلیغات گسترده اداره مالیات استان در بحث پرداخت مالیات، تنها برخی از ادارات در سطح شهر یاسوج اقدام به نصب پارچه نوشته میلاد امام حسن مجتبی (ع) نموده اند که این مسئله نیز جای بسی تأمل دارد.

نامناسب بودن وضعیت ظاهری و فرهنگی شهر یاسوج در اعیاد و مراسمات مذهبی موضوعی است که بارها در نشست های فعالان و دستگاه های فرهنگی استان نیز به آن اشاراه شده است اما متأسفانه باز هم شاهد آن هستیم که نهادها و سازمان ها با نوعی بی توجهی به این موضوع نگاه می کنند.

نظرات کاربران