تازه های سایت

10. تير 1394 - 12:47
دشمن را بشناسيد و اجازه ندهيد بين شما اختلاف بيندازد
شهید محمدرضا رستگار از شهدای والا مقام منطقه تل زالی شهرستان بویراحمد در بخشی از وصیت نامه خود عنوان کرده است: دشمن را بشناسيد و اجازه ندهيد بين شما اختلاف بيندازد و كاري نكنيد كه موجبات نا رضايتي خداوند تبارك و تعالي را فراهم آوريد.

شهيد محمد رضا رستگار در سال 1344 در خانواده عشايري در منطقه تل زالي از توابع شهرستان بويراحمد به دنيا آمد.

 

به دليل نبود امكانت در 9 سالگي به همراه دوست عزيزش شهيد عين الله دهراب پور براي گذراندن پايه اول و دوم ابتدايي به كردستان عزيمت كردند.

 

بعد از چند سال دوباره به نزد خانواده برگشت تا ياري خانواده باشد. سرانجام بعد از چند دوره حضور در جبهه در سال 1362/7/7 در خاك عراق  به شهادت نايل آمد.

 

بخشي از وصيت نامه شهيد به شرح زير است:

به نام خدا وبا سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران امام خمينى،                                    

دشمن را بشناسيد و اجازه ندهيد بين شما اختلاف بيندازد و كاري نكنيد كه موجبات نا رضايتي خداوند تبارك و تعالي را فراهم آوريد.

 

 برادران و خواهرانم براى مقام و ثروت از همديگر سبقت نگيريد بلكه شما بايد براى محكم تر شدن ايمانتان از همديگر سبقت بگيريد و از كفر و نفاق دورى جوئيد و پيرو سخنان پيامبر و امامان باشيد (پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبى به كشور نرسد. امام خمينى ) و مطيع امر ولايت فقيه باشيد تا از هركاري كه رضاى خدا در آن نيست دورى بجوييد.

 

 مسئله ديگر مسجد را فراموش نكنيد و مسجد را محكم نگه داريد كه مسجد پايگاه محافظ مسلمين است مانند مسجد جامع خونين شهر كه آخرين جاى دفاع بود و اولين جايى بود كه به تصرف نيروهاى اسلام درآمد وازشما مى خواهم كه مردم  را نسبت به مسائل اسلام ارشاد فرماييد. به مردم بگوييد كه اسلام كنونى اسلام اشرافى زمان طاغوت نيست تمام دستورهاى اسلام  از پيامبران سرچشمه گرفته و تا قيامت برقرار است.

 

. مسئله ديگر اينكه از پدر ومادرو برادران و خواهران وتمام قوم وخويشان خودم تقاضا دارم فرزندان را براى انجام كارهاى جهادى و جبهه و جنگ و مسائل اسلامى تشويق نمائيد و از شما برادران  مى خواهم كه از كمك به جبهه ها دريغ نفرمائيد و تا مى توانيد به جبهه كمك كنيد و حتى از امكانات خودتان كم كنيد و به جبهه اهداء نمائيد.

 

 وصيت ديگرى كه از همه مهمتر است و بايد حتما رعايت شود موقعي خبرشهادت من را براي شما آوردند سعى كنيد كم گريه كنيد  من ميدانم گريه حق  شماست و سعى  كنيد صدايتان را زياد بلند نكنيد. و حجاب كه مسئله بسيار مهم است بايد رعايت شودواز شما مى خواهم كه مادرم را اذيت نكنيد و نگذاريد گريه كند كه موجب ناراحتى او شود.

 

نیمی از مال و  دارايى ام  را براى جبهه و نیم ديگر براى عليرضا برادر كوچكم است و از شما تقاضا دارم قبرم را كنار قبر عين الله دهراب پور بگذاريد و عكسم را كنار عكس عين الله بگذاريد چون قول به او دادم كه من هم هميشه در كنارش خواهم بود.

والسلام     

انتهاي پيام/ف /200/س

نظرات کاربران