تازه های سایت

27. ارديبهشت 1395 - 8:45
پارک ساحلی یاسوج یا پارک قلیان های میوه ای + تصاویر
پارک ها و مراکز تفریحی شهر یاسوج این روزها و به ویژه عصرها جمعیت زیادی از مردم، جوانان و گردشگران را که برای تفریح و سرگرمی حضور میابند در خود جای می دهد اما غرش قلیان های میوه ای و ستون دودهای سیاه و سفید دیگر مجالی برای اقامت نمی گذارد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح زاگرس، مراکز تفریحی شهر یاسوج به ویژه پارک ساحلی به دلیل نزدیک بودن به خوابگاه های دانشجویی و دسترسی آسان به آن در روزهای تعطیل جمعیت زیادی را در خود جای می دهد و مسافران و گردشگرانی نیز از استان های جنوب کشور برای رهایی از گرمای طاقت فرسا، یاسوج را که دارای آب و هوای مطلوبی است به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. 

 

 

در بدو ورود به مراکز تفریحی شهر یاسوج و در پارک ساحلی این شهر بوی دودهای سیاه و سفید قلیان های میوه ای به خوبی استشمام می شود و با اندکی رفتن به جلو دختران و  پسران جوانی را می توان مشاهده کرد که با لذت خاصی ستون های دود را با دهان خود در فضای پارک رها می کنند.

 

 

گرچه پارک های محل تفریح و سرگرمی است اما شاید این روزها دیگر محلی برای کسب کار قلیان فروشان تبدیل شده است و گویا مسئولان مربوطه نیز برنامه ای برای برخورد و جمع آوری این قلیان ها که سلامتی مردم و کودکان بی گناه را نشانه رفته است، ندارند.

وضعیت حجاب و عفاف در پارک ساحلی شهر یاسوج نیز از دود سمی قلیان های میوه ای به مراتب نگران کننده تر است اما به راستی دستگاه های متولی و فرهنگی از این موضوع آگاهی دارند یا دیگر برخورد با هنجارشکنان جزو اولویت های آنان به شمار نمی رود.

بسیاری از گردشگران و افراد حاضر در پارک ساحلی یاسوج از وضعیت بغرنج قلیان های میوه ای و بی حجابی گلایه کردند و خواستار پیگیری و برخورد مسئولان با این دو موضوع شدند.

 

 

در سالهای گذشته نیز با انتشار اخباری از وضعیت عرضه قلیان های میوه ای و بی حجابی در پارک ساحلی یاسوج و مرکز تفریحی این شهر از سوی رسانه ها منتشر شد و واکنش هایی را از سوی مسئولان به دنبال داشت.

رسانه ای شدن وضعیت اسف بار  مکان های تفریحی در یاسوج و برخورد دستگاه های متولی با خاطیان بساط کسب و کارهای کاذب درمکان های تفریحی را مدتی برچید و مردم تاحدودی احساس آسایش و آرامش کردند اما انگار دوباره روز از نو و روزی از نو.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در سالهای اخیر به بیان تبعات منفی مواد دخانی بر سلامت عمومی افراد اشاره کرد و ، گفت: بر اساس قانون استفاده از قلیان و سیگار در مکان های عمومی ممنوع است. 

 

 

فتاح محمدی با اشاره به اینکه جمع آوری قلیان از سطح مغازه ها و جلوگیری از عرضه آن در مکان های عمومی در شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید،افزود: دستگاه های مربوطه در این زمینه با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهند کرد. 
وی بیان کرد: مصوبات شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد برای اجرا به دستگاه های مربوطه شامل دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و سایر نهادها اعلام و تاکنون اقدامات مطلوبی در مناطق مختلف استان انجام شده است. 
محمدی اظهار کرد: چنانچه در فضاهای عمومی و مکان های تفریحی کهگیلویه و بویراحمد افرادی نسبت به فروش و عرضه قلیان اقدام کنند به شدت با آنان برخورد می شود. 
وی عنوان کرد: مجوز مغازه هایی که در گذشته برای عرضه قلیان صادر شده باشد از سوی دستگاه اجرایی مربوطه باطل و چنانچه در کنار کسب و کار دیگری نسبت به فروش قلیان اقدام کنند پس از دادن تذکر پلمپ خواهند شد. محمدی ابراز داشت: سال گذشته در برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد نظیر گچساران مغازه های عرضه قلیان پلمپ شدند که تاکنون گزارشی مبنی بر فعالیت مجدد آنها ارایه نشده است. 

 

 

با وجود این توضیحات معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  اظهار نظر پزشکان درمورد سرطان زا بودن دود قلیان برای مردم ، اما همچنان در مراکز تفریحی شهر یاسوج عرضه قلیان های میوه ای ادامه دارد و  برخی اقدامات و برخوردهای مقطعی دستگاه های اجرایی مربوطه نیز تاثیر گذار نبوده است.

 

گزارش و عکس: ابراهیم عزیزی

 

 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظرات کاربران