تازه های سایت

11. بهمن 1392 - 23:49
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
مذاکرات سیاسی عزتمندانه نمونه‌ای از فرهنگ مقاومت است/عزت ۳۵ سال مدیون شعار «مرگ بر آمریکا» است
خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد که مذاکرات سیاسی عزتمندانه نمونه‌ای از فرهنگ مقاومت است.

به گزارش خامی ، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه  تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی، گفت: مذاکرات سیاسی عزتمندانه نمونه‌ای از فرهنگ مقاومت است.

وی اضافه کرد: مسئولان مذاکره‌کننده بدانند هر چه بازار این فرهنگ در کشور گرم‌تر باشد، مشت آنها در مذاکرات پرتر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نباید در عرصه سیاسی کم بیاوریم، تصریح کرد: باید در همان سطحی که مسئولان آمریکایی به عزت ملت ایران توهین می‌کنند، به آنها جواب بدهیم.

خاتمی همچنین تاکید کرد که عزت و سربلندی این 35 سال مدیون شعار «مرگ بر آمریکا» است.

وی گرامیداشت اولین سالگرد وفات حسن حبیبی اظهار داشت: مرحوم حسن حبیبی فرهیخته‌ای با سوابق روشن قبل از انقلاب و خدمات ارزشمند بعد از انقلاب بود.

وی به سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره و افزود: دهه فجر بزرگداشت شکر نعمت الهی و نعمت حاکمیت دین در مقابل 57 سال دین‌ستیزی است. بنابراین بزرگداشت دهه فجر بیعت مجدد با امام راحل و خون پاک شهدا است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند که با آذین‌بندی و پرچم دهه فجر را گرامی بدارند، گفت: جشن انقلاب باید مردمی باشد و بنابراین بهترین مکان برای برپایی جشن انقلاب مساجد و حسینیه‌ها هستند و باید در این مکان‌ها برای نسل سوم از انقلاب و توطئه‌های دشمن گفته شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره بررسی لایحه بودجه 93 در مجلس شورای اسلامی به سفارشاتی در همین زمینه به نمایندگان مردم در خانه ملت پرداخت.

وی گفت: نمایندگان بودجه را واقع‌بینانه ببندند، جهت‌گیری‌های عدالت‌محورانه در نظر داشته باشند و اولویت را به مناطق محروم بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: نمایندگان مردم در خانه ملت بودجه را به گونه‌ای ببینند که ساختار درونی نظام تقویت شود، در کنار معیشت مردم به علم، فناوری و فرهنگ دینی نیز عنایت خاصی شود، اگرچه آمار و ارقام لایحه بودجه زیاد است اما مردم شما را به مجلس فرستادند تا با مطالعه به لایحه بودجه رأی بدهید.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه در موافقت و مخالفت یک موضوع ضرورتی به فریاد زدن و حماسی صحبت کردن نیست، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر داد بزنند موکلان آنها فکر می‌کنند در امور خیلی جدی هستند اما باید توجه داشته باشند فضای مجلس فضایی منطقی و مستدل است.

نظرات کاربران