تازه های سایت

21. فروردين 1396 - 15:47
امام علی
روز پدر
پدر بهترین دوستِ زندگی ام، بیشترین کمک کننده ام
نویسنده: 
سیده نرگس سجادی نیا
روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، پیوند میان پدران و مادران و اهمیتی که پدرها در اجتماع دارند. در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. پس از انقلاب سال ۵۷ این روز به ۱۳ رجب قمری زادروز علی بن ابی‌طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

به گزارش باشت نیوز، روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، پیوند میان پدران و مادران و اهمیتی که پدرها در اجتماع دارند. در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است.

پس از انقلاب سال ۵۷ این روز به ۱۳ رجب قمری زادروز علی بن ابی‌طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

 

بهترین دوستِ زندګی ام، بیشترین کمک کننده ام تاحال، کسی که مرا به شناخت خودم رهنمون شده و کسی که از من خودم را ساخته ست... چطور بنویسم در باره ی چنین شخصی؟

 

از کجا شروع کنم ؟ شما خود آغازی بودید برای پیشرفتِ من در زندګی، و از شما آموختم که انسانیت را چطوری میتوان تعبیر کرد تا بتوان انسان زندګی کرد.

 

ګفتید که انسان شرافت و وجدانش را ملاک ِ هر قضاوتی باید قرار دهد. ګفتید که اګر در بیرون از خانه به من میګویند دختران توانایی هایشان در جامعه  از پسران کمتر هست چطوری برای شان ثابت کنم که من دخترِ ایرانی هستم و تواناتر از خیلی اشخاصی که این چرند ها را میګویند.

 

برایم قصه گفتید از دخترانی قهرمانی که در تاریخ جهان چطوری سرنوشت ملت ها را با خوبی ها و شجاعت شان تغییر داده بودند. از راه ِ و رسم مبارزه با بدی ها قصه گفتید که تا زمان مقابله با آن خود را نبازم. ګفتید که برای موفق شدن باید شجاع باشم، به خود متکی شوم و همیشه برای خود باشم. ګفتید که معنویات و مادیات با زندګی و موفقیت انسان چه رابطه هایی دارند و این را هم ګفتید که باید خودم دریابم که چه چیزی برایم ارزشمند هست.

 

شما ګفتید که هیچ  ګاهی برای تصمیمِ زندګی از شما نخواهم که برایم تصمیم بګیرید. ګفتید که شما فقط برای من یک دوست هستید و کسی که برایم از زندګی خودش و از تجربیاتش و دانشش مشورت میدهد. ګفتید که شما برایم معلومات دهنده هستید. مرا به یک لاله ی صحرایی ای آزاده و مغرور تشبیه کردید که زندګی ام را باید خودم بسازم و انتخاب هایم را در زندګی بر اصولی که از شما الګو ګرفتم عیار ساختم.

 

 خیلی چیزها یادم هست، خیلی قصه ها و قصه پردازی هایی که شما را در شهرستان باشت ګرامی تر میسازد.

 

پدر جان، چطوری از شما بنویسم؟ از کجا بیاغازم؟ شما آغازِ همه داشته ها و پرداخته های من هستید.

 

روز پدر بر همه ی همشهریان مبارک باد

انتها پیام /ن سجادی

نظرات کاربران