تازه های سایت

3. خرداد 1397 - 14:03
یادداشت:
خونین شهری که خرمشهرشد
سوم خرداد یادآور حماسه ای است که در آن شاهد حضور همه جانبه همه رزمندگان برای رهایی خونین شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط رژیم بعث عراق بود که تنها با رشادت رزمندگان و نفس قدسی امام امت که فرمودند: خرمشهر باید آزادشود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛ زینب جعفری از فعالین رسانه ای ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نوشت:

سوم خرداد در تقویم شمسی ملت ایران یادآور گرامیداشت حماسه ای است که در آن شاهد افتخارآفرینی شاهدان شهیدی هستیم که با گذشت از جان و تن خویش برای رهایی یک شهر از جان مایه گذاشتند تا بلکه لبخند را بر لبان رهبر و یک ملت بنشانند و در روز سوم خرداد سال۱۳۶۱حصرخرمشهر با تکیه بر ایمان، صداقت، اطاعت از ولی امر مسلمین و اتحاد و همدلی در هم شکست و قلب ملت از این حماسه بی بدیل شاد و خرسند شد.

حماسه خونین شهر یکی از جاودانه ترین عملیات های هشت سال دفاع مقدس بود که با همت و تلاش و همدلی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی مقاومت بسیج با اتحاد و همدلی به بار نشست و این حماسه هنوز که هنوز است پس از گذشت بیش از 36سال برای ملت ایران تازگی دارد و شیرینی و حلاوت این پیروزی را جشن می گیرند.

آری باید هم همین گونه باشد که دوباره گنبد فیروزه ای مسجد جامع همانند نگینی بر پهنه رودخانه کارون بدرخشد و آسمان و زمین خونین شهر را با اذان خویش در بر بگیرد و پرنده هایش نیز آواز مردانگی و غرور را زمزمه کنند و گلهای شقایق آرامیده در دشت های خرمشهر یاد شاهدان شهیدی کند که در این راه حماسه آفریدند تا خونین شهر یک بار دیگر به خرمشهر تبدیل شود و زنان و مردانش در سایه این حماسه بی نظیر در امینت و آرامش زندگی کنند.

آری هنوز شهر صدای بهنام محمدی و محمد حسین فهمیده که با فهم خود به رهبر یک ملت در کلام امام تبدیل شد، در ذهن ملت ایران جاری و ساری است و هنوز آخرین جمله شهید محمد جهان آرا که گفت: بچه ها اگر شهر سقوط کرد آنرا دوباره فتح می کنیم ،مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند؛ در ذهن و ضمیر انسان های خدا باور این دیار به خوبی حک شده است و بدون شک این جمله حکیمانه را باید در ذهن خود برای فتح خرمشهرهای در پیش به یاد داشته باشیم.

امروزو به فرمایش امام و مقتدایمان آیت الله خامنه ای(مدظلعه العالی) بدون شک خرمشهر ها در پیش است.

اگر همه ما به فرامین حکیمانه رهبر انقلاب در سوم خرداد سال گذشته رجوع کنیم به خوبی خواهیم دید که ایشان «ایستادگی»، «تبعیت نکردن از دشمن» و «حفظ هویت انقلابی و اسلامی» را از عوامل اصلی اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانستند.

بدون شک اگر بخواهیم به این سه اصل که مقام معظم رهبری در باب ایستادگی و تبعیت نکردن از دشمن را با حفظ هویت انقلابی فرمودند پیش ببریم در هیچ برهه و تنگنای تاریخی گیرنخواهیم افتاد بلکه همانند حماسه خرمشهر باز هم حماسه های دیگری را رقم خواهیم زد.

می پرستم زصداقت وطنم ایران را/می نویسم همه جا در کفنم ایران را

سرمه ی چشم کنم خاک پر از گوهرآن/می کنم جزء وجود وبدنم ایران را

می برم تا به ثریا همه آواز وطن/می کنم لفظ کلام ودهنم ایران را

هر زمان خصم پلید قصد تو را بنماید/می کنم خون رگ وقلب وتنم ایران را

بهر آزادی تو ازستم واستکبار/تا توان در بدنم ،داد زنم ایران را

بر سر دار وشب اول قبرم باشد/ذکر من یا رب وفریاد کنم ایران را

شعر:حیدر پارسا

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران