تازه های سایت

7. تير 1397 - 10:26
بازرسی روزانه از واحدهای فروش لوازم ضروری/وقتی دلار آب معدنی ساخت استان را نیز گران می کند
افزایش قیمت دلار نه تنها بر قیمت اجناس و کالاهای خارجی تاثیر داشته است بلکه تاثیر قابل توجهی در افزایش در قیمت محصولات داخلی نیز داشته است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛  قیمت دلار بالا رفت به بهانه این بالا رفتن خیلی چیزهای دیگر در استان شدت گرفت و افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرد اما هیچ نظارتی بر آنها نمی شود و در آشفته بازار امروز هر کس کالایش را به هر قیمتی که می خواهد می فروشد، درست است که در برخی از کالاها افزایش قیمت داشتیم اما این افزایش قیمت مربوط به اجناس خارجی است و ربطی به تولیدات داخلی ندارد.

 

وقتی چیزی را قیمت می کنیم، ستاره از سرمان می پرد وقتی قیمت آن را می شنویم و می گوییم چرا گران شده است در جواب می گویند دلار افزایش قیمت داشته است بله دلار افزایش قیمت داشته اما این موضوع چه ربطی به پنیر تولیدی داخل کشور دارد چه ربطی به آب معدنی و اب میوه تولیدی در استان دارد.

 

به هیچ وجه نمی توان قیمت کنونی اجناس را با یک ماه قبل مقایسه کرد آب معدنی تولید استان که قبلا پانصد تومان و در برخی جاها 750 تومان به فروش می رسد اکنون هزار تومان است آب معدنی یک لیتری که در سپیدار یاسوج تولید می شود با پانصد تومان افزایش قیمت هزار و 500 تومان به فروش می رسد.

 

 این افزایش قیمت مربوط به یک جنس یا کالا نیست بلکه همه گیر بوده است، میوه گیلاس چند روز قبل در یاسوج کیلویی 20 هزار تومان به فروش می رسید معنای واقعی انفجار قیمت را اینجا می توان دید قیمت هایی که گاهی با دیدنشان دود از سرمان بلند می کند در این وضعیت نظارت بسیار مهم است.

 

برخی ها از این شرایط سوء استفاده می کنند و از آب گل آلود ماهی می گیرند، واحدهای نظارتی این روزها باید شبانه روزی کار کنند که بتوانند بازار را کنترل کنند گاهی نیز بر روی برخی اجناس قیمت هایی درج شده است که وقتی مغازه دار قیمت بالاتر می گوید و اعتراض می کنی در جواب می گوید این قیمت خرید من است نه قیمت فروش!!

 

مردم ایران اسلامی همچنان پشت این کشور و این نظام هستند مسئولان بیایند و ثابت کنند که قدر این ملت را می دانند تحریم ها هر چقد هم که خسته باشد اما این ملت همواره در شرایط سخت تر ثابت کرده اند که پشت نظامشان هستند و حمایت و اخلاص عمل مسئولان را نیاز دارند.

 

تشکیل بیش از 900 پرونده تخلف و معرفی به تعیزات استان

رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص چگونگی نظارت بر بازار در استان گفت: اکیپ های بازرسی هم شیفت صبح و هم بعد از ظهر در سطح شهر فعال هستند و کار نظارت بر واحدهای تولیدی، انبارها، واحدهای صنفی کار نظارت و بازرسی را انجام می دهند.

 

امیر جانی پور با بیان اینکه اولویت ما در مسائل بازرسی مایحتاج مورد نیاز مردم است گفت: نظارت ها بر روی کالاهای خوراکی و سرمایه ای بیشتر شده است مواردی که در خصوص التهاب در بازار قیمت آنها استاندارد سازی شده است نیز در اولویت های بازرسی قرار دارند، اکیپ های بازرسی ما صبح و عصر فعالیت دارند به گونه ای که از ابتدای سال تاکنون 16 هزار بازرسی از واحدهای مختلف تولدیدی صنفی شهرستان بویراحمد انجام شده است و در استان نیز نزدیک به 20 هزار بازرسی از ابتدای سال انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد بازرسی بیش از 900 پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شد که عمده تخلفات نیز کم فروشی و صورت حساب بود همپنین دو مورد احتکار داشتیم که پرونده های قضایی برای آنها تشکیل شده است.

 

جانی پور عنوان کرد: اگر مردم در بازار تخلفی را مشاهده کردند می توانند با شماره 124 تماس بگیرند که بین 14 تا 20 دقیقه تخلف گزارش شده بررسی می شود.

 

انتهای پیام/صبح زاگرس

نظرات کاربران