28. مرداد 1403 - 7:55
رئیس اداره بهزیستی باشت خبر داد:
پرداخت ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در باشت
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان باشت از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی در این شهرستان خبرداد.

سیده گلنار علی‌پور در گفتگو با پایگاه خبری «باشت نیوز» در خصوص ارائه خدمات حمایتی به معلولین در شهرستان باشت گفت: جامعه هدف سازمان بهزیستی در شهرستان باشت با بیش از ۹۳۳ خانوار تحت حمایت این اداره هستند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ خانوار معلول توان‌بخشی و ۳۳۳ در حوزه امور اجتماعی هستند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان باشت گفت: ارائه خدمات حمایتی این اداره در سه حوزه توان‌بخشی، امور اجتماعی و پیشگیری و واحد پیشگیری همان طرح برنامه مراکز مشاوره و ترک اعتیاد است.

وی افزود: در سطح شهرستان باشت یک مرکز ترک اعتیاد و دو مرکز توان‌بخشی داریم به جامعه هدف ما خدمات‌رسانی می‌کنند.

علی‌پور گفت: ارائه خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی و راه‌اندازی دو مرکز مثبت زندگی خدمات حوزه توان‌بخشی و امور اجتماعی را به‌صورت رایگان برای جامعه هدف انجام می‌دهند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان باشت در خصوص خانوارهای چند معلولی در این شهرستان گفت: تعداد ۲۲ خانواده ۲ معلولی، ۶ خانواده سه معلولی و یک خانواده ۵ معلولی در شهرستان باشت داریم که بیشتر این معلولیت‌ها در زمینه‌های ذهنی، جسمی حرکتی، اعصاب و روان، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

علی‌پور تأکید کرد: از جمله خدمات توان‌بخشی، تهیه ۲۵ دستگاه ویلچر، تأمین ۳۰ دستگاه سمعک و پرداخت ماهیانه ۱۰ میلیارد ریال بابت حق توان‌بخشی در اسفندماه پرداخت شده است.

وی مطرح کرد: در حوزه امور اجتماعی در حوزه زنان بی‌سرپرست، زنان بدسرپرست و افراد ازکارافتاده خدماتی خوبی داریم که به‌ازای هر نفر ۹ میلیون ۸۰۰ هزار ریال تا بعد پنج‌نفره ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال در ماه مستمری دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان باشت گفت: در حوزه اشتغال نیز تا کنون بیش از ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی در شهرستان باشت پرداخت کردیم.

نظرات کاربران