12. مهر 1403 - 17:00
یادداشت؛
جان انسان‌ها مهم‌تر است یا آزادی سگ‌های ولگرد؟
خودمان را به خواب و بی‌خیالی نزنیم؛ امروزه سگ‌های ولگرد معضل خطرناک و جدی برای جان انسان‌ها، نابودی حیات‌وحش و همچنین تخریب محیط‌زیست شده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «باشت‌نیوز» معصومه نجاتی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: افزایش جمعیت سگ های ولگرد در سطح شهر از مدت ها پیش عامل هشدار مسئولان به این وضعیت شد و از طریق رسانه ها خواستار پرهیز مردم از هر گونه غذا دادن به حیوانات به منظور دوستداران حیوانات شدند و این علاوه بر اقدامات شهرداری ها برای جمع آوری و عقیم کردن سگ ها به منظور جلوگیری ازافزایش جمعیت سگ و گربه ها شده است.
وجود تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد در شهر و اطراف شهر باعث ایجاد مشکلاتی برای حیات وحش و مردم شده است، این سگ‌ها علاوه بر حمله به انسان ناقل بسیاری از بیماری‌ها هستند.
برخلاف عده زیادی که احساس می‌کنند سگ‌های ولگرد آسیبی ندارند باید گفت که سگ‌های ولگرد در سال‌های اخیر توانسته‌اند آسیب‌های جدی حتی به پوشش‌های گیاهی کشور بزنند.
معضل سگ‌های بی‌صاحب و حمله آن‌ها به انسان‌ها معضل تازه‌ای نیست؛ در چند سال اخیر با پدیده‌ای به عنوان سگ‌های ولگرد یا بدون صاحب در نقاط مختلف شهرستان مواجه شده‌ایم که خطرات زیادی را هم همراه دارد، در خارج از شهر و جاده‌ها و خیابان با دسته سگ‌های ولگرد زیادی مواجه شده‌ایم که شاید تا چند سال گذشته به این شدت دیده نمی‌شد.
سگ‌های ولگرد جدا از خطراتی که برای انسان‌ها دارند، برای حیوانات دیگر به ویژه حیوانات در حال انقراض هم خطراتی ایجاد می‌کنند.
سگ‌های ولگرد همه‌جا جولان می‌دهند. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب‌ کشور، همه‌جا هستند.

نظرات کاربران