تازه های سایت

8. مهر 1393 - 23:46
گزارش تصویری از غربت شهدا در شهر باشت
در حالی که مسئولان شهرستان باشت از ساماندهی و مرمت گلزار شهدای این شهرستان خبر داده اند اما گلزار شهدای شهر باشت نیمه تمام رها شده و فاقد امکانات بهداشتی است.

به گزارش خامی، شهدا، کسانی بودند که برای حفظ اسلام و ناموس و آرمان های انقلاب به پیام رهبر خود لبیک گفته به افتخار به جبهه های حق علیه باطل رفتند و جان خود را در این راه نثار کردند. در این راه خانواده های آنها نقش بسیار مهمی داشته اند؛ برخی از خانواده ها چند فرزند خود را تقدیم انقلاب نمودند؛ آیا تا به حال از خود سوال کرده ایم که وظیفه ما در مقابل این شهدا و خانواده های آنان چیست؟

 

امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند: شهدا شمع محفل بشریت بوده و خانواده‌های بزرگوار آنها نیز چشم و چراغ ملت هستند؛ یا در جای دیگری می فرمایند: «شهدا امام زادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.» و همین تربت پاک شهیدان است که مکان عاشقان، عارفان، دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است.

 

شهید همواره در کشور ما که خاستگاه اسلام مبارز شناخته می‌شود، از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در این میان گلزارهای شهدا نقش تسری عقاید انقلابی را بازی می‌کنند.

 

در شرایطی که این مسئله لزوم حفظ و مرمت گلزارها را گوشزد می‌کند، وضعیت گلزار شهدای شهر باشت با 24 شهید چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

 

در حالی که مسئولان شهرستان باشت از سازماندهی و مرمت گلزار شهدای این شهرستان خبر داده اند اما گلزار شهدای شهر باشت نیمه تمام رها شده و فاقد امکانات بهداشتی است.

 

این مکان معنوی که در سال 89 ساخته شده است به دلایل مختلف از لحاظ رفاهی و بهداشتی در وضعیت نامطلوبی به سر می برد که توجه مسئولان متولی را می طلبد.

 

نبود روشنایی مناسب و پرچم در گلزار شهدا، نداشتن فضای سبز و گلکاری، انجام نشدن عملیات بهسازی و آسفالت محوطه گلزار از جمله مشکلات و کمبودهای زیباسازی این مکان است.

 

تأمین آب شرب و احداث آبخوری‌، احداث سرویس‌های بهداشتی، نصب سطل زباله و نظافت نیز از اهم مشکلات بهداشتی گلزار شهدای شهر باشت است.

 

در تصاویر زیر وضعیت نامناسب گلزار شهدای باشت را مشاهده می کنید که علی رغم کارهای خوب صورت گرفته بر روی مزار شهداء و محوطه درونی گلزار، فضای بیرونی آن از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

دیدگاه‌ها

با سلام. فک کنم قبلا یه گزارش دیگه از هم نوع گذاشته بودین ولی متاسفانه کو گووووووووووووووش شنوووووووووووووووووووووووااااا؟!!!! واقعا در شان شهید و گلزار شهدا اینی نیست که الان تو این تصاویر می بینیم ....امیدوارم مسئولین چاره ای بیندیشند!!!!
اولا تعداد مزار کمتر از بیست شهید است ثانیا نگهداری سرویس بهداشتی وفضای سبز وظیفه ذاتی کدام دستگاست
اولا تعداد مزار کمتر از بیست شهید است ثانیا نگهداری سرویس بهداشتی وفضای سبز وظیفه ذاتی کدام دستگاست

نظرات کاربران