تازه های سایت

25. مهر 1393 - 9:21
گله مندی شهروندان باشتی ازسرویس دهی نامناسب دستگاههای خودپرداز بانکها+تصاویر
شهروندان باشتی از سرویس دهی نامناسب دستگاه های خودپرداز بانک ها (عابر بانک ها) در این شهرستان ناراضیند و و خواستار ساماندهی وضعیت موجود هستند.

به گزارش خامی، برخی از مردم شهرستان باشت در تماس های مکرر از این که خودپرداز بانک ها موجود در شهر باشت در بسیاری از ایام هفته مشکل دارند، گلایه داشته و خواهان پاسخ گویی مسئولان بانک ها و رفع این مشکل شده اند.

 

شهروندان باشتی می گویند که در اغلب روزهای هفته خصوصاً ایام تعطیل و یا ساعات غیراداری، دستگاه های خودپرداز بانک ها با مشکل مواجهند و در پاسخ به درخواست دریافت وجه نقد، پیغام هایی نظیر: پاسخی از بانک مبداء دریافت نشده است، سیستم قادر به اجرای درخواست شما نیست، در حال حاظر این دستگاه آماده ارائه خدمات به شما نمی باشد، دستگاه در دست تعمیر است و یا درخواست شما قابل اجرا نمی باشد را دریافت می کنند.

 

این تماس ها، ما را بر آن داشت تا جهت روشن شدن درستی یا نادرستی انتقادهای مردم، به وضعیت هر 6 خودپرداز شهر باشت در روز پنج شنبه مورخ 24/7/93 ساعت 30:10 صبح بپردازیم.

 

حال به اصل مطلب می پردازیم، همانگونه که شما هم می دانید، فلسفه وجودی عابر بانک ها عمدتاً مبتنی بر خدمات دهی به مردم خصوصاً در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری در طول شبانه روز است، ولی به نظر می رسد رعایت نشدن این فلسفه در برخی مواقع، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

 

خودپردازها یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزار بانکداری الکترونیک محسوب می‌شوند که امکان انجام بسیاری از امور بانکی را در هر ساعتی از شبانه‌روز برای شما فراهم می‌کنند، دریافت وجه نقد، انجام انتقال‌وجه درون‌بانکی و بین‌بانکی با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، پرداخت قبض‌ها، امکان خرید شارژ انواع سیم‌کارت‌ها، امکان تغییر رمز کارت و رمز دوم کارت (رمز خرید اینترنتی)، امکان مشاهده 10 گردش اخیر از این دست ظرفیت هایی است که برای دستگاه های خودپرداز تعریف شده است و مردم هم تمایل دارند برای صرفه جویی در وقت خود از این دستگاه ها استفاده کنند، اما گاهی اوقات مشکلاتی نظیر نبود وجه نقد، خرابی دستگاه سبب پشیمانی شهروندان برای استفاده از این دستگاه ها می شود.

 

 

یکی از شهروندان باشتی به خبرنگار خامی گفت: در بیشتر ایام از 6 دستگاه خودپرداز موجود در باشت فقط 2 الی 3 تا از این دستگاه ها سالم هستند که از این تعداد هم برخی به جای وجه نقد، چک پول در اختیار مردم قرار می دهند که این روش به معنای حذف بسیاری از شهروندان از گردونه دریافت وجه نقد از عابربانک ها است.

 

 

بعد از بررسی خبرنگار ما از هر 6 خودپرداز موجود مشخص شد، خودپردازهای بانک رفاه کارگران که در ابتدا با پیغام «در حال حاظر این دستگاه آماده ارائه خدمات به شما نمی باشد» متقاضیان خود را بدرقه می کرد، بعد از حدود 1 ساعت دوباره به متقاضیانش سرویس دارد.

 

خودپرداز بانک ملی با پیغام «دستگاه در دست تعمیر است» متقاضیانش را روانه دیگر خودپرداز ها می کرد.

 

 

 

 

خود پرداز بانک مسکن که انگار صرفاً برای انتقال وجه درست شده است اینبار با پیغام «مشتری گرامی در حال حاضر این دستگاه آماده ارائه خدمات نمی باشد» مشتریانش را بدرقه می کرد.

 

 

 

 

خودپرداز بانک تجارت هم همانند دیگر خودپرداز ها مشکل داشت.

 

 

 

 

خوشبختانه از جمع این 6 خودپرداز 2 خودپرداز بانکهای صادرات و کشاورزی امروز درست بودند و به مردم ارائه سرویس می کردند.

 

این پایگاه خبری امیدوار است که مسؤلان با نظارت بیشتر بر روی بانک ها در تمامی ایام سال، بویژه روزهای تعطیل موجب شوند تا مردم خدمات مناسبی را دریافت کنند و برای استفاده از خدمات خودپردازها به خصوص دریافت وجه نقد دچار مشکل نشوند.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

احسن به این خبر واقعا گل گفتی برادر کامران
خدارو شکر که حداقل 2 تاشون کار می کنه

نظرات کاربران